Automaksu viimase versiooni järgi peavad aastamaksu hakkama maksma ka vanemad sõidukid, uuematel see mõnevõrra väheneb.
- Rahandusminister Mart Võrklaev Foto: Andras Kralla
Automaks peab olema võimalikult laiapõhjaline ja väheste eranditega, sest igal sõidukil on mõju teedele ja elukeskkonnale, ütles rahandusminister Mart Võrklaev teate vahendusel. Ta tõi muudatuse põhjenduseks ka Eesti autopargi, mis Euroopa vaat et kõige vanem ja saastavam.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuigi lisaks automaksule on tulemas veel teisigi maksutõuse, on see saanud kõige suurema kriitika osaliseks. Miks? Põhjuseid otsivad advokaat Karel Romet Pedajas ja jurist Linell Raud advokaadibüroost Walless.
Kommunikatsiooniekspert Jan Jõgis-Laats annab valitsusele tasuta nõu ja soovitab automaksuga siduda elanikele ka mõni positiivne hüve.
Kuna automaks hakkab kehtima 2025. aastal, hakatakse järgmisel aastal ilmselt ostma vanemaid ja suuremaid autosid, et maksust pääseda, rääkis autovahendusplatvormi Mobile.ee keskkonna juht Silver Havamaa Äripäeva raadios.
Sarnaselt elektriautodega on ka hübriidid akude tõttu raskemad, mistõttu tuleks automaksu tingimustes tõsta hübriidautode puhul piirmäära, mida ületades tuleb omanikul lisatasu maksma hakata, rääkis Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Meelis Telliskivi.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.