Ajalugu on näidanud, et kui merekaubanduse turvamise ülesanne usaldatakse ühele valitsevale sõjalisele jõule, ei pruugi see hästi lõppeda.
- Briti lennukid valmistuvad Küprose õhubaasis koos ameeriklastega Jeemenile õhurünnakute andmiseks. Foto: Suurbritannia kaitseministeerium/Scanpix
Esimesel pilgul on Jeemeni mässuliste huuthide rünnakud Punasel merel sõitvate laevade vastu otsekui üleelusuuruses versioon 2021. aasta Ever Giveni intsidendist.
Kui mainitud konteinerilaev Suessi kanalisse kinni jäi ja selle kuueks nädalaks blokeeris, räägiti kõikjal globaalse kaubavahetuse haprusest ning tarneahelate kitsaskohtadest.
Tollal probleem lahenes. Kui jätta kõrvale mõnede kaupade laovarude ammendumine ja lühiajaline löök mõne ettevõtte käibele, elas globaliseerumine selle intsidendi üsna valutult üle.
Samamoodi, kuigi huuthide rünnakud ähvardavad humanitaarkatastroofiga miljoneid jeemenlasi ja sudaanlasi, kes sõltuvad välisriikide osutatavast toidu- ja muust abist, ei avalda need tõenäoliselt laastavat mõju ülemaailmsele kaubavahetusele.
Konteinerilaevade tööstus opereerib praegu tavapärasest väiksemate mahtudega: paljud laevad peaksid merele jõudma järgmise paari aasta jooksul. See tähendab, et tööstusharu suudab suuremate probleemideta võtta enda kanda pikemate, ümber Aafrika lõunatipu kulgevate marsruutidega kaasnevad kulud, isegi kui sekeldused Punasel merel jätkuvad.
„Veovõimsusi on nii palju juurde tulemas, et pikemas perspektiivis tasandub hinnatõus ära,“ räägib ekspedeerimis- ja logistikaettevõtte Flexport tegevjuht Ryan Petersen.
Toimetaja märkus: Lähis-Ida kriisi jätkumine võib tähendada
inflatsiooni naasmist, hoiatavad analüütikud. Jõuline
sõjaline reaktsioon USA poolt sel nädalavahetusel võtab aga just selle suuna, mille eest see lugu hoiatab.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Lisatud analüütikute kommentaarid!
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele