Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
- Edith Mihkelson ja Tiina Sokolova, kaubamärgi Kooker omanikfirma Mest asutajad ja äripartnerid. Foto: Kooker
Frantsiisiäri avamine on äripartnerite sõnul liikunud edasi, siis sammuke tagasi ja jälle edasi. Plaan on aga jätkuvalt jõus ja tagasilöögid ei heiduta.
“Üks tõdemus on, et peame ise ühe koha väljaspool Eestit ära tegema, et oleksime tõsiseltvõetavad ja oleks võrdlusmoment,” rääkis saates Sokolov, kelle sõnul on tekkinud küsimusi, kas ja kuidas mõningad asjad välisriiki ülekantavad oleksid. Nüüd ongi naistel korraga kaks rauda tules: nii frantsiisimudeli arendamine kui piloot-Kookeri loomine.
Mest on teist korda Gaselli TOPis ehk kiire kasvuga ettevõtete edetabelis. Ettevõtte omanikud Edith Arro ja Tiina Sokolov jagavad saates oma äri ajamise põhimõtteid ja edu saladusi.
Saates kuuleb, millised on olnud ettevõtte proovikivid alates seadusemuudatustest ja turunduslikest otsustest kuni ootamatusteni, mis on andnud neile võimaluse paindlikult kasvada ja areneda. Naised jagavad soovitusi ja nõuandeid ka teistele ettevõtjatele.
Lisaks minipannkookidele on Mest turule toonud populaarsed limonaadid ja teenused, nagu rändpann, mis viib kooke küpsetama otse sündmuste keskele.
Saadet juhib Alyona Stadnik.
Gaselliliikumist toetavad AJ Tooted, Finora Bank ja Cumultec.
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Seotud lood
Kuigi järgmisel aastal kehtima hakkav kõrgem käibemaks võib tuju ära võtta, siis kavatsevad minipannkooke küpsetava Kookeri omanikud Tiina Sokolova ja Edith Mihkelson maksutõusu ikkagi jätta ettevõtte kanda, mitte viia kliendini.
Valmistuvad rahvusvaheliseks kasvuks
Minipannkooke küpsetava Kookeri omanikud Tiina Sokolova ja Edith Mihkelson on viinud ettevõtte käibe viie aastaga miljoni euroni, kuid nende kasvuhoog pole raugenud. Plaanides sihitakse isegi rahvusvahelist kasvu ja võib-olla ka frantsiisi loomist.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.