Kotka ja Sillamäe vaheline parvlaevaühendus tulu tooma ei hakka, kõlab Kagu-Soome rakenduskõrgkooli 64-leheküljelise uurimise lühike kokkuvõte.
- Kaubalaev, mille taustal on Kotka linn Soomes. Foto: Karl Ijala
Aasta tagasi lootsid kahe linna esindajad, et uuring paljastab parvlaevaliini arendamise potentsiaali, mis aitaks leida raha selle avamiseks, sellest kirjutas Delovõje Vedomosti. Ülikooli töö maksis kinni Kymenlaakso valdade liit, kuhu Kotka linn kuulub. See oli kokku juba kuues uuring Kirde-Eesti ja Kagu-Soome mereühenduse võimalikkuse kohta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaheksateist aastat tagasi kiirlaenuäri püsti pannud, hiljem isiklikku pankrotti varisenud ettevõtja Toomas Allikas on pööranud oma elus uue peatüki. Äri, mis kasseeris hiigelintresse ning teenis tulu inimeste pisaratelt, on jäänud selja taha.
Aasta alguses küsis Sillamäe sadama nõukogu juht Tiit Vähi valitsuselt sadama reisiterminali rajamiseks viis-kuus miljonit eurot, et panna käima Kotka ja Sillamäe vahele ro-ro- ja reisilaev.
Kaubamahu langus ja koondamised, samas ka uued turud ja sadamate funktsioonid, kuid heitlikud meeleolud – Eesti sanktsioonidest räsitud sadamaäri loksub just sellistes lainetes.
Sillamäe sadamat omavas ettevõttes on toimunud omanikuvahetus ning sadam sai ka uue juhi. See pole sanktsioonidega seotud, ütles sadama nõukogu liige Andrey Katkov.
Maailma Kullanõukogu avaldas eelmise aasta lõpus raporti, milles lükati ümber väited, et kulla pikaajaline tootlus on võrreldav inflatsioonitempoga. Uuringust tuleb välja, et kulla hinnatõus on olnud inflatsioonitempost kaks korda kiirem ning kulla hinna peamised mõjutajad on hoopis majanduskasv ning globaalsete aktsia- ja võlakirjaturgude koguväärtus.