Kaubalaev, mille taustal on Kotka linn Soomes. Foto: Karl Ijala
Aasta tagasi lootsid kahe linna esindajad, et uuring paljastab parvlaevaliini arendamise potentsiaali, mis aitaks leida raha selle avamiseks, sellest kirjutas Delovõje Vedomosti. Ülikooli töö maksis kinni Kymenlaakso valdade liit, kuhu Kotka linn kuulub. See oli kokku juba kuues uuring Kirde-Eesti ja Kagu-Soome mereühenduse võimalikkuse kohta.
Kaheksateist aastat tagasi kiirlaenuäri püsti pannud, hiljem isiklikku pankrotti varisenud ettevõtja Toomas Allikas on pööranud oma elus uue peatüki. Äri, mis kasseeris hiigelintresse ning teenis tulu inimeste pisaratelt, on jäänud selja taha.
Aasta alguses küsis Sillamäe sadama nõukogu juht Tiit Vähi valitsuselt sadama reisiterminali rajamiseks viis-kuus miljonit eurot, et panna käima Kotka ja Sillamäe vahele ro-ro- ja reisilaev.
Kaubamahu langus ja koondamised, samas ka uued turud ja sadamate funktsioonid, kuid heitlikud meeleolud – Eesti sanktsioonidest räsitud sadamaäri loksub just sellistes lainetes.
Sillamäe sadamat omavas ettevõttes on toimunud omanikuvahetus ning sadam sai ka uue juhi. See pole sanktsioonidega seotud, ütles sadama nõukogu liige Andrey Katkov.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.