Pärast ebaõnnestunud projekteerimislepingu täitmist Pärnumaa trassil otsustas Rail Balticu juhtkond kogemusest õppida ja koondada kõik jõud, et teha järgmine ja seega ka lõplik hange, mille maksumus on Eesti mõistes erakordselt suur.
Rail Balticu Tootsi-Läti piir lõigu projekteerimist alustas madalaima hinnaga hanke võitnud Hispaania/Saksamaa firmade konsortsium, kuid selle tähtaeg kukkus juba möödunud aastal. „Kahjuks nende tööde tempo ja kvaliteet ei vastanud ootustele ja seega saigi eelmise aasta lõpul tehtud otsus, et lõpetame lepingu. Nad võitsid hanke madalaima hinnaga, kuid ei suutnud õigeaegselt ja piisava kvaliteediga tööd üle anda,“ selgitas Rail Baltic Estonia portfellijuht Janar Tükk.
Praeguse seisuga võib olla Kaja Kallase kõrgeks välisesindajaks saamine tõenäolisem kui Rail Balticu valmimine loodetud kujus ja suuruses aastaks 2030, arutles ajakirjanik Herman Kelomees saates “Globaalne pilk”.
Rail Balticu projekti edasiliikumine on ohus, sest seitsme aastaga on selle hinnanguline maksumus neljakordistunud ning sellest võib tekkida 10–19 miljardi eurone eelarvepuudujääk, leiavad Eesti, Läti ja Leedu riigikontrollid täna avaldatud ühisaruandes.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.