Pärast ebaõnnestunud projekteerimislepingu täitmist Pärnumaa trassil otsustas Rail Balticu juhtkond kogemusest õppida ja koondada kõik jõud, et teha järgmine ja seega ka lõplik hange, mille maksumus on Eesti mõistes erakordselt suur.
- Rail Balticu raudtee ehitus. Foto: Liis Treimann
Rail Balticu Tootsi-Läti piir lõigu projekteerimist alustas madalaima hinnaga hanke võitnud Hispaania/Saksamaa firmade konsortsium, kuid selle tähtaeg kukkus juba möödunud aastal. „Kahjuks nende tööde tempo ja kvaliteet ei vastanud ootustele ja seega saigi eelmise aasta lõpul tehtud otsus, et lõpetame lepingu. Nad võitsid hanke madalaima hinnaga, kuid ei suutnud õigeaegselt ja piisava kvaliteediga tööd üle anda,“ selgitas Rail Baltic Estonia portfellijuht Janar Tükk.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Praeguse seisuga võib olla Kaja Kallase kõrgeks välisesindajaks saamine tõenäolisem kui Rail Balticu valmimine loodetud kujus ja suuruses aastaks 2030, arutles ajakirjanik Herman Kelomees saates “Globaalne pilk”.
Taristuehitusfirma Verston juht Veiko Veskimäe ütles, et Rail Balticu hangete venimine jätab taristuehitajad selleks aastaks ilma olulisest töödest.
Tuleb selgesti teadvustada, et Rail Balticu projekt vajab päästmist. Miski pole veel kadunud, kui uue hooga jätkata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Rail Balticu projekti edasiliikumine on ohus, sest seitsme aastaga on selle hinnanguline maksumus neljakordistunud ning sellest võib tekkida 10–19 miljardi eurone eelarvepuudujääk, leiavad Eesti, Läti ja Leedu riigikontrollid täna avaldatud ühisaruandes.
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.