Rail Balticu projekti edasiliikumine on ohus, sest seitsme aastaga on selle hinnanguline maksumus neljakordistunud ning sellest võib tekkida 10–19 miljardi eurone eelarvepuudujääk, leiavad Eesti, Läti ja Leedu riigikontrollid täna avaldatud ühisaruandes.
- Natuke on Rail Balticut Eestis ka ehitatud, näiteks mõned ülesõidud. Foto: Liis Treimann
„Teadlike valelootuste andmist valmimistähtaegade kohta, ilupilte kosmosejaamadega sarnanevatest terminalidest ja videoanimatsioone, kus rongid mitusada kilomeetrit tunnis tuhisevad, ning muud sarnast oleme Rail Balticu puhul juba piisavalt näinud. Raudteed veel mitte,“ ütles riigikontrolör Janar Holm Rail Balticu teemalise ühise ülevaate kommentaaris. „Millal me Rail Balticut toimivana näha saame, ei saa tegelikult keegi tõsikindlalt väita, sest puudub teadmine, kust ja millal tuleb nende animatsioonide ja piltide pärisellu toomiseks raha.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Riia linnapea muretseb, et Lätil ei jagu raha Riiga viiva raudteeharu ehitamiseks, ilma selleta on aga Rail Baltica lihtsalt raha andmine eestlastele, kirjutas Läti ringhääling.
Rail Baltic Estonia kuulutas välja hanked järgmise 52,6 km põhitrassi alusehituse ja ristumiste rajamiseks, Eesti põhitrassi esimeste lõikude ehitustööd algavad kevadel.
Tee-ehitusfirma Verston ja Järelpinge Inseneribüroo sõlmisid esimesed Rail Balticu raudtee põhitrassi Raplamaa lõikude ehitamise lepingud, mille kogumaksumus on 107 miljonit eurot.
Järgmise aasta Rail Balticu ehitushanked muudavad ehitajate tööpõldu turvalisemaks. Olukorras, mil transpordiamet vähendab eelarvet ja tellimusi ning valitseb ebakindlus, garanteerib Rail Baltic Estonia, et mida Euroopast küsib, see saadakse maksimumulatuses ka kätte.
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.