Eestit Euroopaga ühendava raudtee ehitamiseks soovib riigifirma luua alliansi ehitajatega. Tallinnast Iklani ulatuva raudtee ja osaliselt selle muldkeha ehitamine läheb maksma kuni 932 miljonit eurot.
- Tegemist on riigi ajaloo suurima taristuhanke, mille väärtus ulatub peaaegu miljardi euroni ütles taristuminister Vladimir Svet. Foto: Karli Saul/Rail Baltic Estonia
“Kõik projektipartnerid – arhitektid, insenerid ja ehitajad – töötavad selle nimel, et 2030. aastaks saaks Rail Baltica raudtee valmida täies ulatuses ning hakkaks teenindama nii reisijaid kui ka kaubavedusid," ütles Anvar Salomets, Rail Baltic Estonia juhatuse esimees teate vahendusel.
Seotud lood
Rail Baltic plaanib kuulutada 23. septembril välja Eesti mõistes väga suure alliansshanke, mille maksumuseks koos kõigi töödega võib kujuneda miljard eurot, ütles Rail Balticu portfellijuht Janar Tükk. „Oleme valmis sellel osalema, kuigi seal on veel teadmatust ja suuri riske,“ kinnitas Verstoni tegevjuht Tarvi Kliimask.
Taristuehitja: nägemus ja kriteeriumid võiksid olla selgemad
Pärast ebaõnnestunud projekteerimislepingu täitmist Pärnumaa trassil otsustas Rail Balticu juhtkond kogemusest õppida ja koondada kõik jõud, et teha järgmine ja seega ka lõplik hange, mille maksumus on Eesti mõistes erakordselt suur.
Taristuehitaja Verston ja OÜ Järelpinge Inseneribüroo sõlmisid täna juba neljanda Rail Balticu põhitrassi lõigu lepingu, mis maksab 70,8 miljonit eurot.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.