Mulle meeldib järgmine mõte, mis kõlab nii - majanduslangusel on üks hea omadus, sa ei pea sellest osa võtma, kui sa ei taha. Kõlab paradoksaalselt? Ei, siin on oma tõepõhi all!. Müügis sõltub väga palju meist.
Ümberringi käib kollektiivne oigamine. Müügimehed on masenduses, kuna müük ei lähe, müügijuhid ei suuda aga oma tiime müüma ajendada, kuna nad on ka ise samal lainepikkusel. Olgu, see on üldistus, kuid paljudes ettevõtetes on see nii.
Kui läheb kehvasti Sinul, siis läheb kehvasti ka enamikul. See tähendab, et kõik on sama supi sees! Nüüd, milleks võtta osa halisemisest, kui võiks tegutseda ja teenida hoopis pisut raha. See on kinni meis endis, meie suhtumises, võimaluste nägemise oskuses, reageerimisekiiruses ja tegutsemistahtes. Ei, tegelikult võiks majanduslangusest osa võtta küll, kuid ainult nende hulgas olles, kes saavad olukorrast kasu. Valik meie endi käes - kas püüame olukorras uusi võimalusi leida või läheme koos langusega allamäge.
Kõike ei saa siin elus kontrollida kahjuks. Kui majandus läheb alla, siis pole see Sinu teha. Kui konkurents läheb karmimaks, siis pole see ka Sinu süü. Kui su ettevõte koondab töötajaid ja vähendab boonuseid, siis pole see ka asi, millesse saaksid väga sekkuda, tegevjuhi või omaniku otsuseid muuta. Vahel õnnestub, aga enamasti mitte.
Mida Sa peaksid siis tegema? Müüma. Raske? Muuda oma vaatenurka ja tegutse teistest paremini. On palju müügikaid, kes tõesti ei suuda müüa. Kasuta olukorda ja müü nende klientidele. Müük on kogu sektoris langenud? No ja siis? Müü paremini ja sa saad selle osa endale, mis veel järele on jäänud. Tagumiku laiaks istumisest ja oigamisest, kui kehvasti kõik on, ei ole tõesti abi. Las see jääb teistele. Sul tuleb hoopis võtta klientidega ühendust, suhelda, leida võimalusi nende abistamiseks ja kui on näha, et suudad lisaväärtust pakkuda, siis tehing ära teha!
Kui sa oled müügioskustes parem kui on teised udukogud, kes nördimusest hõõruvad silmi ja ei suuda siiamaani leppida selle ülekohtuda, et majandus on tsükliline, siis on see Sinu eelis! Sa müü nende klientidele ja teeni raha, mis võiks teoreetiliselt kuuluda neile. Selle aluseks on teadmised, oskused ja tegutsemine! Teadmisi saad Sa igalt poolt, kui tahad ainult leida. Oskusi saad arendada iga päev müües ja tegutsemine on eluliselt nagunii vajalik!
Parim asi antud olukorras on keskenduda sellele, mida Sa saad ise muuta ja tulemusi saavutada. Mida Sa saad teha? Müügis saame väga palju ära teha. Me saame keskenduda oma klientidele, müüa rohkem, et säilitada oma sissetulekut ja teha kõik, et olla paremad kui konkurendid, leida uusi müügitaktikaid, mis annaksid tänasel ajal tulemuse. Müügitöö on selle koha pealt super valdkond, et me ei pea ootama, et midagi juhtuks - me saame panna ise asju juhtuma!
Niisiis, keskendu sellele, mida Sa saad muuta ja püüa võtta ülejäänut lihtsalt külma rahuga. Oigamine ei muuda midagi, küll aga see kui Sa õpid näiteks ära mõne uue müügivõtte ja katsetad seda kohe praktikas. See toob Sulle sisse raha ja võimalik, et kohe!
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.