Mida suurem on töötaja roll kliendi valikul ja ostuotsuse kujundamisel, seda suurem on ka tulemustasu osatähtsus töötasus, kirjutab Palgainfo Agentuuri juht ja analüütik Kadri Seeder.
- Palgainfo Agenruuri juht Kadri Seeder Foto: Terje Lepp
Kogu töötasustamise diskussiooni üks keskseid küsimusi on, kas maksta töötajatele ainult põhipalka või ka tulemustasu.
Põhipalka pooldavate teoreetikute peamine väide on, et töötaja peaks pingutama ning oma tööd hästi ja nõuete kohaselt tegema põhipalga eest. Kui maksta tulemustasu, siis on küsimus, mida teeb töötaja põhipalga eest ja milliste liigutuste või tegevuste eest peab tööandja juurde maksma. Äärmuslikes skeemides makstakse lisatasu või õigemini võetakse see ära, kui töötaja hilineb, ei kanna kaitserõivastust, jätab töökoha koristamata vms.
Loe
Äripäeva teemaveebist BestSales.ee, kui suur peaks olema tulemustasu osakaal töötasus.
Seotud lood
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil
“Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.