Täitsa vahva, kuidas väike idufirma Taxify on ka kõige vägevamatel jala värisema võtnud. Lausa nii, et hakatakse dikteerima, mida võib taksojuht oma mobiilis teha ja mida mitte.
- Kadri Põlendik Foto: Andras Kralla
Sedavõrd suurepärase ideega tulid lagedale taksoturu tipptegijad Tallink ja Tulika, kui teatasid, et lõid oma taksotellimise mobiilirakenduse Taxofon, mille kaudu saab tellida ainult nende firma autosid, kusjuures Taxifyst neid enam ei leia – juhtidel
püütakse lausa keelata äpi kasutamist. Ehk ettevõtted tulid mõttele luua konkurent, mis on mitu korda viletsam kui turuliider.
Taxifyga konkureerimine ei tohiks samas kuigi raske olla. Konkurent peaks eelkõige esitama turuliidrile väljakutse, pakkuma midagi sellist, mida eelmisel ei ole. Praegu tundub, et Taxofoniga justkui hakati midagi tegema, aga jäädi poolel teel pidama.
Teenusepakkuja peab mõtlema kliendile
Mida pakub Taxofon? Võimalust tõmmata oma kümnetele mobiiliäppidele lisaks veel üks, millest on kasu ainult siis, kui sul on miskipärast kange tahtmine ainult Tallinki või Tulikaga sõita. Huvitav, kas taksofirmad selgitasid enne välja, kui palju on selliseid inimesi? Julgen kahelda, kas piisavalt. Isegi kui juba niigi kallid taksoteenuse pakkujad peaksid hindu koomale tõmbama.
Tuleb nõustuda Taxify juhi Markus Villigiga, et taksofirmade käik paistab pigem ärilise otsusena, mitte kliendikogemuse parandamisena. Küllap mõtleb ka Taxify eelkõige kasumlikult toimimisele, kuid Taxofoni kõrval seda jätkata ei paista olevat kuigi keeruline.
Seotud lood
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.