Ettevõtte kõige väärtuslikum klient on töötaja, kelle rahulolematuse põhjuseid ei tohi juht ignoreerida, kirjutab koolitaja Kaido Pajumaa.
- Kaido Pajumaa Foto: Meeli Küttim
Üldjuhul ei mõelda töötajatest kui kellestki, keda n-ö teenindada, vaid kui kellestki, kes peab (kliente) teenindama. Kes teenindab töötajat, kui kogu tähelepanu on ainult klientidel?
Kui klient ei saa head teenindust töötajalt, on ta rahulolematu ja pettunud. Kui töötaja ei saa head nn teenindust juhilt, on ta samuti rahulolematu ja pettunud.
Paljud juhid mõtlevad, et töötajatel on neid vaja, sest juht pakub oma töötajale tööd. Kui seda aga teisest otsast vaadata, siis vajab juht töötajaid.
Tean isiklikult mitut juhti, kes töötajatega käib ringi nagu türann, aga kliendi juures muutub imalaks inimesearmastajaks. Seda on kõrvalt lausa vastik vaadata. Suletud uste taga ülbitsed ja nõmetsed, aga kliendi ees näitad nägu, nagu kohtleksid kõiki töötajaid samamoodi nagu kliente.
Pühenduv töötaja
Ükski klient ei taluks pikalt sellist kohtlemist, nagu paljud juhid pakuvad oma töötajatele. Ja miks peaksid töötajad pakkuma pühendumusega teenindust siis selle firma klientidele? Jah, paljud juhid mõtlevad, et õige vastus on: “Sest sa saad selle eest palka!“ Kui sa aga seda ainult oma töötajatelt ootad, siis pakuvadki nad just nii palju, nagu nad palga eest õigeks peavad.
Palga eest saab tööd sisse osta töötajalt, aga kindlasti mitte tema südamest tulenevat pühendumust. Just nagu armastuseski ei piisa südame avamiseks ainult rahast.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.