Autoga liiklemine on Tallinnas praegu kohati veel kiirem kui ühistranspordiga, kuid linnavalitsus töötab selle nimel, et eelistataks ühistransporti, kirjutab Tallinna linnapea Taavi Aas (KE).
- Taavi Aas. Foto: Andras Kralla
Hiljuti valminud Tallinna Tehnikaülikooli transpordikorralduse professori Dago Antovi põhjaliku uuringu peamine järeldus oli, et ühistranspordikorralduse „laiaulatuslik kiire muutmine pole Tallinnas tervikuna vajalik ega mõttekas“. Pigem tuleb seista ühistranspordi korralduse jätkumise ja edasiarendamise eest, mitte hakata seda põhjalikult muutma.
Näiteks Mustamäe ja kesklinna vaheline ühendus on üsna hea, kuigi tõsi on seegi, et hetkel veel on autoga linnas liiklemine selgelt kiirem. Autode eelised on siiski kahanemas, ja seda kolmel põhjusel. Esiteks, autosid lisandub kogu aeg, kuid teed ja tänavad ei ole kummist. Teiseks, linn arendab edasi ühistranspordiradu, mis teeb ühistranspordi kiiremaks. Kolmandaks, kesklinn on muutumas peatänava ehituse tõttu, mis annab eelise ühistranspordile. Ja mitte ainult peatänav pole põhjuseks, ka Reidi tee ja Gonsiori tänava ümberehitus tugevdavad ühistranspordi positsioone.
Küll aga andis uuring otsesemalt aimu sellest, mida oleme tähele pannud varemgi: uued arendused kujundavad inimeste paiknemist ümber ja tekitavad uut nõudlust – nii peame me arvestama, et uued töökohad paiknevad Ülemiste Citys ja Mustamäe Tehnopargis.
Samuti andis uuring soovitusi teatud liine parendamiseks. Näiteks bussiliin nr 28, mis alustab Õismäelt ja läbib Mustamäge ei peaks lõpetama oma teed Veerenni tänavas, vaid võiks sõita kuni Vanasadama piirkonnani. Saab luua ka uusi liine. TTÜ uuring soovitab kiiret ekspressbussiliini Väike-Õismäest läbi Mustamäe kuni Ülemiste Cityni. Neid ettepanekuid asume kaaluma.
Viru terminal saab täis
Uuring osutab, et tänasest keskuse-põhisest korraldusest loobumine oleks keerukas. Kuid samas on lähiaastate probleemküsimus, kas on võimalik Viru terminali toimivust laiendada. Uuring soovitab kaaluda uue või isegi mitme uue sarnase terminali loomist kohtades, kus ümberistumiste arv on suur või võib tulevikus suureks kasvada.
Tallinna ühistransport tähistas tänavu viie aasta täitumist hetkest, mil käivitus tasuta ühistranspordi projekt. Näeme uuringutest, et kasutajate rahulolu Tallinna ühistranspordiga on kasvanud, kuid see ei ole põhjus loorberitele heitmiseks.
Koostöömõtted Tallinnaga on liikumas ka erinevate Harjumaa omavalitsuste seas ning ümberkaudsed vallad soovivad hinnata linnast välja viivate võimalike tulevaste trammiliinide tasuvust.
Tallinn on kindlasti oma trammiliikluse alast võimekust kasvatamas, sest vajame uusi tramme, uut trammiliini Vanasadamasse ja siis edasi saame mõelda ambitsioonikamate kavade peale. Igal juhul julgustaksin selles vallas edasi liikuma.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.