Poliitik! Kui sa tulevastel valmistel võita ei suuda, oled ise süüdi. Maailmas näidatakse praegu üksteise järel ette, kuidas käib üks õige ja edukas kampaania. Tee järele ja võit on samahästi kui taskus, kirjutab ajakirjanik Liina Laks.
- Liina Laks. Foto: Andras Kralla
Kõigepealt pead omale selgeks tegema, et lähed maksimaalselt paljude häälte järele, aga inimesed on erinevad ja tahavad ikka eri asju. Seepärast otsi võimalikult lai ühine nimetaja ja mängi selle peale. Loo kaks gruppi: meie ja nemad ja hakka hagu andma. Boonuspunktid, kui leiad üles vaenlase, kes käib võimalikult paljudele närvidele ja saad lubada kohe konkreetset tegevuskava, kuidas tema vastu võidelda.
Esiteks – luba konkreetseid asju
Eestis on asi tegelikult väga lihtne: pooltel kodanikel pole sentigi hinge taga, paljud elavad palgapäevast palgapäevani, arstiabi on kauge (sinu eelmised otsused) ja kallis (selle saamiseks peab minema kohe erapraksisesse, mis maksab, samuti sinu eelmised otsused), kuigi sa räägid, et Eestis korruptsiooni pole, saavad ikkagi lehma lellepojad kergemini sooja koha peale (vaata ennast), töötukassast tolku pole, sandid tahad tööle panna, aga korralikku ümberõpet ei ole, väikeettevõtlust soosid sa ka vaid sõnades, mitte tegudes, maksuametiga jagelemine on hullem kui maffiaga tegelemine – ühesõnaga, leia probleem, mida kohe lubad lahendama hakata.
Ära hakka oma programmis jahuma väärtustest. Su väärtuseid võib igaüks isegi parteiseinalt lugeda, aga väärtused on teil kõigil nagunii esiteks üsna sarnased ja teiseks nagunii kõik teavad, et sa valetad ja varastad, nagu kõik teised poliitikud – nii et sul pole mõtet end kui uut pühakut positsioneerida. Hakka kohe lubama! Lubadus peab olema lihtne ja konkreetne ja siin kehtib sama mis moe puhul – vähem on parem. Kui liiga palju lubad, on ka viimasele lollile selge, et sa ei suuda miskit ära teha:
- Alampalk tõuseb 1000 euroni kuus!
- Pöörame aktsiisivoo Lätist Eestisse tagasi ja suuname kojutulnud raha haigekassasse – järjekorrad vähenevad poole võrra!
- Sotsiaalmaksu langetamine 25% peale!
- Tuletõrje jõuab su maja kustutama maksimaalselt 15 minutiga!
Segane lubadus on halb lubadus. Kui ütled, et tood Eestisse rohkem välisinvesteeringuid, siis mis on rohkem? Viis eurot rohkem on ka rohkem. Ja kuidas sa seda teed? Üks hea viis on näiteks sunniviisiliselt lüüa kõigi eestlaste palk 500 euroni kuus, see 10 aastaks külmutada ja piirid kinni panna – välisinvesteeringud on garanteeritud!
Eeskujuks võid võtta uue Itaalia valitsuse viis lubadust.
Teiseks – püsi krõbedate ütlemistega pildis
Unusta ära jürirataslik ümmargune ja mittemidagiütlev kõnepruuk, millest jääb mulje, et sulle on partei keldris lobotoomia tehtud. Keegi ei suuda seda soigumist kuulata. Nüüd on aeg võitluseks! Käi ringi ja pillu krõbedaid sõnu ebakompetentse konkurentsi ja valitud vaenlase suunas. Mida krõbedam on, seda parem!
Poliitkorrektsuse ajastul pole rahvas enam harjunud karmi sõna meedias nägema ja sellega saavutad kahte asja – esiteks, rahvale meeldib konkreetsus ja see, et sa kogu aeg nalja teed. Teiseks – jõuad kiiremini meediapilti ja kui programm ongi nõrk, siis värvika sõnavaraga suudad meedias ja meeles püsida. Lisaks lähevad närvi oponendid, kes sulle ka tasuta reklaami teevad. A gift that keeps giving.
Head näited on Donald Trump Ameerikas ja AfD Saksamaal.
Kolmandaks – näita oma haavatavamat poolt
Hea oleks, kui sa enne olulisi valimisi nuga saaksid (Jair Bolsonaro) – rahvale meeldivad märtrid, see viib sind kohe meediapilti ja valimistel saad rahvalt sümpaatiapunktid. Aga kui see ei õnnestu, siis on alati hea näidata end parem lihtsa inimesena, kellega kõik end samastuda suudavad, kui ülbe parteibroilerina. Tudeeri siin USA kangelasfilme, harjuta peegli ees Supermani poosi. Ole hea alamate vastu ja halastamatu konkurentide vastu. Tekita valijates tunne, et sa nende eest tõesti hoolitsema hakkad. Hoolitsus meeldib rahvale ja nii hakkad sina rahvale meeldima.
Kui nüüd nende nõuannetega sa ka järgmistel valimistel poti juurde ei pääse, siis on asi lootusetu – tuleb tööle minna.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.