Mart Raamat: homme "tangime" elektrit, kuid millise hinnaga?
Info elektriliitumiste kohta olgu läbipaistvalt kõigile turuosalistele kättesaadav; mida suuremaks kujuneb konkurents laadimisturul, seda soodsama hinna tarbija saab, kirjutab Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat.
Veel paari aasta eest oli elektritransport vaid ilus tulevikuperspektiiv, kuid soov võidelda kliimamuutuste vastu, läbimurded tehnoloogiates ning elektriautode turu arendamist soodustavad Euroopa Liidu direktiivid toovad märkimisväärsed muudatused juba õige pea ka Eesti transpordisektorisse.
Kuivõrd uue eurodirektiivi järgi on võrguhalduritel nagu Elektrilevi elektriautode laadimisvõrgustike omandamine pigem keelatud, siis ootavad erasektori arendajad, et riik paneb tunamullu müüdud laadimisvõrgustiku uuesti erastamisele.
Elektriautode laadimistaristu arendamine peab lähtuma vabast konkurentsist, kirjutab advokaadibüroo COBALT partner ja konkurentsiõiguse töögrupi juht Elo Tamm.
Kui seitse aastat tagasi oli Eesti transpordi elektrifitseerimisel teenäitaja, siis täna sörgime sabas, kirjutab Luku-Expert OÜ juhatuse liige Riho Ever.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.