Jana Kukk: koroonakriisi mõju ostlemisele – kolm järeldust
Eriolukord muutis Eesti inimeste igapäevaseid ostuharjumusi, kuid mitte niivõrd, nagu ehk arvata võiks, kirjutab strateegilise disaini agentuuri asutaja ja TTÜ õppejõud Jana Kukk värskele uuringule toetudes.
Suured toidupoed olid juba pikemalt silmitsi väljakutsega, kus tehnoloogia vallas eesrindlikud kliendid olid toidukorvi e-poest tellimise järele proovinud ja paljud ka rutiiniks muutnud. Samal ajal oli skeptikuid netiostlemist proovima saada pea võimatu.
Euroopa majanduste taasavamine koroonaviiruse piirangutest on toonud säästurežiimil olnud tarbijad tagasi ostukeskustesse, kirjutab Luminori peaökonomist Tõnu Palm.
Kui ettevõtted soovivad laieneda välisturgudele, on Balti riigid sageli nende esimene valik. Naaberriikides tegutsemine pakub palju võimalusi, kuid toob kaasa ka mitmesuguseid probleeme. Kuigi Balti riikidel on sarnane kultuuriline ja ajalooline taust, takistavad Leedu, Läti ja Eesti vahelised õiguslikud ja maksualased erinevused sageli ettevõtete kasvu. Need väljakutsed ei ole siiski ületamatud.