Kaubandussõja värskeid haavu pole näha üksnes Ühendriikide poliitikast, mida koges äsja Washingtonis kohapeal riigikogu väliskomisjoni esimees Marko Mihkelson, vaid tolliteraga on saanud otse pihta ka Eesti eksportijad.
"Meil oli plaan tuua sel aastal kaks uut toodet turule. Selle ebakindluse tõttu lükkame ühe kindlasti järgmisse aastasse, teisega tuleme välja ilmselt sügisel. Aga ilmselt valitud turgudel ehk tõenäoliselt mitte Ameerikas," selgitas "Äripäeva arvamusliidri" saates nn nutiaedu tootva Click & Grow tegevjuht Mart Tõevere.
Ettevõte teeb poole oma käibest USAs, aga on ohus kahelt rindelt – nii Euroopa Liidust, kust on pärit nutiaia sisu ehk taimekapslid, kui ka Hiinast, kust on pärit nutiaia konstruktsioon. Mida toob tulevik, hindab ettevõte praegu paari kuu kaupa.
Ebamäärast olukorda tunnistab ka Marko Mihkelson, kes kohtus kogu viimase nädala hulluse ajal Washingtonis USA rahvasaadikute ja mõttekodalastega.
"Ka päris mõjukad vabariiklased väga hästi ei tea, mis mõtted ja ideed presidendi peas parajasti on," tunnistas Mihkelson. "Aga neid võhiknarratiive kipub sinna — eriti sellele MAGA-seltskonnale — korralikult sisse tulema."
Lõpetuseks selgitas Delfi poliitikatoimetaja Herman Kelomees, et Eesti poliitikasse välisraputused veel jõudnud pole. Reformierakond töötab selle nimel, et saavutada sügisesteks kohalikeks valimisteks võimalikult hea positsioon.
„Täiesti kindlalt [Kristen Michal] muretseb reitingu pärast," nentis Kelomees.
Saate tegid Karl-Eduard Salumäe, Neeme Korv ja saatejuht Indrek Lepik.
Foto autor: AFP/Scanpix
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.