Aktsiisipoliitika tulevikust kujunes tänavuse riigieelarve koostamise protsessis vaat et võtmeküsimus – vähe on otsuseid, mille õigsuses on avalikult ühel meelel olnud pea kõik parlamendierakonnad.
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Kui diislikütuse aktsiis uuesti tõuseb, siis kordub olukord, kus veosekäive kukub ja Eesti ettevõtteid hakkavad nii sise- kui ka rahvusvahelistel vedudel asendama välismaised ettevõtted, kirjutab Eesti logistika ja ekspedeerimise assotsiatsiooni juhatuse liige Herkki Kitsing Äripäeva Infopanga logistikaettevõtete aastaraporti kommentaaris.
Eksperdid hoiatavad, et praegune soodne olukord toetusmeetmetes, kus rahastamisprotsendid on erakordselt head, ei pruugi kesta kaua. Toetuse saamine muutub ajas järjest keerulisemaks, toetusmäärad pigem langevad ja nõuded karmistuvad.