Hetk uute autode müügisalongis. Pilt on illustreeriv. Foto: Raul Mee
Eelolevaks aastaks prognoositakse märkimisväärset kaupade ja teenuste hinnatõusu, mis võib kaasa tuua tarbijate kindlustunde olulise vähenemise. Viimasel on kindlasti mõju ka autoturule. Kui mullu oli uue auto ostmiseks ooteaeg kiibikriisi tõttu pikk, siis tänavu võib seis märkimisväärselt muutuda.
Autosektor on ühes aegade suurimas turbulentsis. Kui mõnda aega on muutused olnud peamiselt autotootjate poolel tulenevalt süsinikdioksiidi uutest eesmärkidest ning elektriautode arenduskuludest, siis nüüd jõuavad need suure hooga ka autode jaemüüjate õuele, kirjutab börsifima Modera juhatuse esimees Raido Toonekurg.
Tesla aktsiad alustasid aastat suure tõusuga, sest elektriautode tootja teatas, et toimetas neljandas kvartalis kohale rekordilise koguse autosid, mis leevendas tarneahelaga seotud hirme, vahendab Reuters.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.