Hetk uute autode müügisalongis. Pilt on illustreeriv. Foto: Raul Mee
Eelolevaks aastaks prognoositakse märkimisväärset kaupade ja teenuste hinnatõusu, mis võib kaasa tuua tarbijate kindlustunde olulise vähenemise. Viimasel on kindlasti mõju ka autoturule. Kui mullu oli uue auto ostmiseks ooteaeg kiibikriisi tõttu pikk, siis tänavu võib seis märkimisväärselt muutuda.
Autosektor on ühes aegade suurimas turbulentsis. Kui mõnda aega on muutused olnud peamiselt autotootjate poolel tulenevalt süsinikdioksiidi uutest eesmärkidest ning elektriautode arenduskuludest, siis nüüd jõuavad need suure hooga ka autode jaemüüjate õuele, kirjutab börsifima Modera juhatuse esimees Raido Toonekurg.
Tesla aktsiad alustasid aastat suure tõusuga, sest elektriautode tootja teatas, et toimetas neljandas kvartalis kohale rekordilise koguse autosid, mis leevendas tarneahelaga seotud hirme, vahendab Reuters.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.