Auto on vaid päästepaat üldises liikluskorraldamatuses, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
- Liiklus Paldiski maanteel. Foto: Andras Kralla
Joon akna all tuiutades kohvi. Hommik. Äärelinn. Järsku pidurdab auto, nagu tahaks meile sisse keerata. Sõber tuleb külla? Aga ei, sõidab edasi. Järgmise lonksu ajal sama lugu. Milles probleem? Ups, ilmneb, et tänavale on ilmunud „lamav politseinik“, lamatis. Tema lamab, mina tuiutan, autod pidurdavad, põnksatavad ja kiirendavad.
Ja siis ma mõtlen, et mis võiks olla selle lamatise eesmärk?
Miks 30 km/h piirkonda „ülereguleerida“ 3 km/h-le? Kuidas maanteele jõudmiseks kuus korda üle lamatise sõites (ja õhtul tagasi) parandab turvalisust või keskkonda? Tuiutan. Kiire moekas arvutus näitab, et lamatis on tänava süsiniku jalajälge kasvanud kordades: pidurdamine jätab osa surnud mammutite põletamisest tekkinud energiast kasutamata (energia kaob, toss jääb), madala käiguga üleronimine pikendab teel oleku aega ja kiirendus kasvatab 3-4 korda kütusekulu võrreldes sujuva sõiduga. Millist probleemi lahendame?
Ja siis ma mõtlen linnasõidule, kus on paaril kilomeetril kuus jalakäijate foori.
Seotud lood
Võiksime kopeerida Soome süsteemi, kus tulumaks jaguneb üleriigiliseks ja kohalikuks tulumaksuks, kirjutab Mark Gerassimenko arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Mis oleks, kui ehitaks Tallinna vanalinna alla suure maa-aluse parkla, mis vabastaks ajaloolise linnasüdame täielikult autoliiklusest ja oleks ühtaegu varjend, pakub õpilane Hugo Aleksander Tammepuu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Õppelaenu- ja stipendiumireform aitaks üliõpilastel keskenduda õppimisele, kirjutab Heidelbergi ülikooli majandustudeng Martin Palmiste arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Fosforiidi ja selle kaevandamisega kaasnevate maavarade – haruldaste muldmetallide – kasutuselevõtt looks Eestisse tuhandeid tasuvaid töökohti, kirjutab Andres Küüsmaa arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.