Meelis Voolmaa: majandus peab tegema uue digi-tiigrihüppe hariduse kaudu
Et meie noored looksid oma originaalsusega lisandväärtust, tuleks igaühe omapära silmas pidades luua haridustehnoloogiline idu - hariduse digilugu, kirjutab Meelis Voolmaa arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Jagan teiega mõttekäiku, mille oma IT-õpilastega ühiskonnaõpetuse tunnis lõime. Lisaraha tuleb ühiskonda läbi toodete-teenuste lisandväärtuse, läbi originaalteoste loomise. Originaalteose taga on isiksus, kes on suutnud haridussüsteemis omaenese näo välja arendada. Või õigemini, säilitada...
Kehtestame esimese samba igakuisele väljamakse ülempiiri, teeme sissetuleku- ja varatesti ning saamegi vajaduspõhised pensionid, kirjutab Mark Gerassimenko arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Tehisintellekti kasutegur on nii suur, et tagasiteed sellest enam pole. Ent mis roll jääb inimesele, kui AI kõike oskab? Mõttetöö asemel võib selleks kujuneda hoopis teatud laadi füüsiline ja käegakatsutav tulemus, peenmotoorika, loovusel ja tunnetel põhinevad võimed, kirjutab ettevõtja Otto Richard Pukk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hoiustatavate andmete maht kasvab pidevalt meeletu kiirusega. Eesti võiks andmekeskusi siia meelitades muutuda Euroopa andmete hoiupaigaks, kirjutab 2022. aasta õpilasleiutajate riikliku konkursi esimese preemia üks võitjatest Siim Viilukas arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”