Meelis Voolmaa: majandus peab tegema uue digi-tiigrihüppe hariduse kaudu
Et meie noored looksid oma originaalsusega lisandväärtust, tuleks igaühe omapära silmas pidades luua haridustehnoloogiline idu - hariduse digilugu, kirjutab Meelis Voolmaa arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Jagan teiega mõttekäiku, mille oma IT-õpilastega ühiskonnaõpetuse tunnis lõime. Lisaraha tuleb ühiskonda läbi toodete-teenuste lisandväärtuse, läbi originaalteoste loomise. Originaalteose taga on isiksus, kes on suutnud haridussüsteemis omaenese näo välja arendada. Või õigemini, säilitada...
Kehtestame esimese samba igakuisele väljamakse ülempiiri, teeme sissetuleku- ja varatesti ning saamegi vajaduspõhised pensionid, kirjutab Mark Gerassimenko arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Tehisintellekti kasutegur on nii suur, et tagasiteed sellest enam pole. Ent mis roll jääb inimesele, kui AI kõike oskab? Mõttetöö asemel võib selleks kujuneda hoopis teatud laadi füüsiline ja käegakatsutav tulemus, peenmotoorika, loovusel ja tunnetel põhinevad võimed, kirjutab ettevõtja Otto Richard Pukk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hoiustatavate andmete maht kasvab pidevalt meeletu kiirusega. Eesti võiks andmekeskusi siia meelitades muutuda Euroopa andmete hoiupaigaks, kirjutab 2022. aasta õpilasleiutajate riikliku konkursi esimese preemia üks võitjatest Siim Viilukas arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.