• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 25.04.23, 15:43

Automaksu peamine küsimus: kas kasu osutub suuremaks kui kahju?

Automaks on Euroopa Liidus laialt levinud ja midagi iseäralikku selle kehtestamises pole, kuid Eesti oludes tuleb teravalt jälgida, et kasu uue maksu kehtestamisest oleks suurem kui kahju. Kui pihta saab ühiskonna nõrgem osa ning laekuv lisaraha kulub riigil jooksvateks kulutusteks, oleme hea võimaluse raisku lasknud, kirjutab taristuehituse liidu juhatuse esimees Sven Pertens.
Sven Pertens.
  • Sven Pertens. Foto: Raul Mee
Automaksu kehtestamisest on seni sageli räägitud CO2 heitmete vähendamise kontekstis. Teisisõnu on selles nähtud tarbijate suunamise vahendit, kus rohkem CO2 eraldavad autod oleksid kõrgemalt maksustatud. Juba kõigi olemasolevate autode maksustamine CO2 põhiselt tähendaks aga Eesti oludes lööki pigem tagasihoidlikuma sissetulekuga inimestele, kuna vanemad autod on suurema süsinikuheitmega.

Seotud lood

Arvamused
  • 24.04.23, 13:11
DPD Eesti juht: valitsus pole vigadest õppinud ning võtab transpordisektori taas sihikule
Mõistan, et lähiaastatel on muudatused eelarve täitmiseks ning varasemate aukude katteks vajalikud, kuid need ei tohiks vähendada Eesti ettevõtete konkurentsivõimet ega vähendada soovi ja võimekust panustada rohepöördesse, kirjutab DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss teemaveebis Logistikauudised.ee.
Arvamused
  • 19.04.23, 08:00
Kogenud automüüja: teeme automaksuga suure vea
"Pikk plaan" näib olevat Euroopast vanade diiselautode sissevedu.
Automaksu taga paistavad pigem rahanumbrid kui rohepööre – plaan tervikuna on suur viga, kirjutab Bassadone Balticu tegevjuht Erkki Ots.
Saated
  • 17.04.23, 11:28
Amservi juht: kehtestada tuleks ühekordne automaks
Kõige mõistlikum oleks kehtestada ühekordne automaks maaletoomisel nii uutele kui ka kasutatud sõidukitele, kuna eristuste tegemine jätaks võimalusi maksukohustusest kõrvale hiilimiseks, rääkis Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek.
Arvamused
  • 11.04.23, 10:48
Automüüja: automaksul peab olema iva
Plaanitaval automaksul on mõte siis, kui anname arutelu käigus koalitsioonilepingusse kirjutatud lihtlausele sisu ega lähene teemale ühekülgselt, kirjutab Veho ASi tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele