Automaksu taga paistavad pigem rahanumbrid kui rohepööre – plaan tervikuna on suur viga, kirjutab Bassadone Balticu tegevjuht Erkki Ots.
- Erkki Ots. Foto: Andres Haabu
Autoturu peamine väljakutse on muutuda keskkonnasõbralikumaks. Eestis on uute elektriautode müük tänavu kahe esimese kuu kokkuvõttes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvanud küll 2,7 protsendilt 4,1 protsendile, kuid võrreldes Soomega on seda 7 ning Euroopa keskmisega võrreldes 2,5 korda vähem. Isegi Baltikumi keskmisele jääme 1,5 korda alla.
Seotud lood
Samal ajal rõhutavad mõlemad autorendiettevõtted, et kvaliteetse ühistranspordita maainimesele ei tohi seadus liiga teha.
Sõnumid võiksid olla natukene selgemad, praegu räägitakse, et on vaja 120 miljonit koguda, siis räägitakse, et maks peaks vähendama autostumist, viskas Auto100 Škoda margi müügijuhi Gert Rohtla õhku murekoha.
Mootorsõidukite müügikäive ületas esimeses kvartalis esmakordselt miljardi euro piiri, rääkis Äripäeva konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv. Kuigi kasvu tõi suuresti hinnatõus, näitab see, et inimeste ostujulgus pole selles sektoris oluliselt kahanenud.
Kõige mõistlikum oleks kehtestada ühekordne automaks maaletoomisel nii uutele kui ka kasutatud sõidukitele, kuna eristuste tegemine jätaks võimalusi maksukohustusest kõrvale hiilimiseks, rääkis Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.