Mart Raamat: ärme maainimest hobuse selga maksusta
Jätkuks valitsejatel ainult oidu ja sihikindlust, et maainimest mitte hobuse selga ja veondussektorit jälle Lätti maksustada, kui nad transpordile terviklikku maksukeskkonda kujundavad, loodab Eesti Transpordikütuste Ühingu tegevjuht Mart Raamat.
Eesti Transpordikütuste Ühingu tegevjuht Mart Raamat Foto: Raul Mee
Pärast valimisi ei jõudnud koalitsiooniläbirääkijad õieti laua tahagi istuda, kui lõhati tõeline üllatuspomm – uus valitsus teatas plaanist kehtestada automaks. Kuna seni on auto omamise ja registreerimise maksustamine olnud Eestis tõeliseks poliitiliseks teema non grata’ks, siis tekitas see Eesti avalikkuses tõsist furoori.
Kütuse hinnatõus paneb inimesi rohkem autodest loobuma või neid säästlikumate masinate vastu välja vahetama kui valitsuse plaanitav automaks, ütles kliimaminister Kristen Michal.
Lühikokkuvõte Äripäeva arvamusosas ja raadios välja öeldud mõtetest
Valitsuse maksukavadest on Äripäevas seni kõige põhjalikumalt ja kirglikumalt väideldud automaksu üle, mille vastu niivõrd ei oldagi, kuivõrd kaheldakse poliitikute võimes anda eesmärgile vastav sisu.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.