Raido Toonekurg: kas kuningas Charles otsustab isejuhtivate autode tuleviku?
Ühendkuningriik on teel märgilise otsuse poole, mis paneb isejuhtivate autode puhul vastutuse pigem autotootjale kui kasutajale, kirjutab börsifirma Modera juht Raido Toonekurg.
Eesti ettevõtte Auve Tech arendatud isejuhtiv buss proovisõidul. Foto: Andras Kralla
Kuningas Charles teatas novembris, et tema ministrid toovad koos teiste seadustega välja Autonoomsete Autode Seaduse (Automated Vehicles Bill) lähiajal parlamentaarseks aruteluks, kuigi see on viibinud ja pidi jõudma juba mullu. Samuti öeldi välja, et sellega pannakse vastutus õnnetuste eest pigem isejuhtivate autode tootjatele kui nende kasutajatele.
Kuniks vajalikud õigusmõisted ja tehnilised nõuded pole toodud Eesti õigusruumi, jäävad pakirobotid ainsaks teedel autonoomselt liikuvateks sõidukiteks, kirjutab TalTechi eraõiguse professor Thomas Hoffmann Arenguseire Keskuse trendiraportis Pikksilm.
Juunis alternatiivturul First North oma aktsiad noteerinud autode renditeenust pakkuval ELMO Rendil on valminud uus peagi avalikustatav nutirakendus ning ettevõte plaanib esimesel võimalusel katsetada auto kaugjuhtimist juba tänavatel.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.