Kristjan Järvan: Tallinna ummikud, kummikud ja sunnikud
Tallinnas on ka selliseid inimesi, kelle arvates ummikud ei ole probleem, kirjutab abilinnapea Kristjan Järvan (Isamaa) vastukajana Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe arvamusloole.
“Tallinnas on hetkel käimas sajandi suurim ühistranspordi reform. Oleme ostmas uusi busse ja tramme ning välja vahetamas kogu trolliparki. Selle kõrval on meil käsil ka selle sajandi kõige suurem liinimuudatuste pakett,” kirjutab Tallinna abilinnapea Kristjan Järvan. Foto: Liis Treimann
Loomulikult saab vähendada aega, mille inimesed ummikutes istuvad. Vaidlus käib selle üle, mis vahendid on selleks parimad ja kui palju ollakse nõus selleks investeerima.
Tallinna ummikud näikse olevat tänavu märgatavalt hullemaks muutunud. Ei tohi kaasa minna narratiiviga, et tipptunni liiklus ongi säärane ja paremini ei saagi. Mujal Euroopas ringi sõitmine kipub kinnitama, et meitel on miskit mäda, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Mida tihedamalt on asustatud meie linnad, seda kõrgem on inimeste elukvaliteet ja seda vähem tekib süsinikuheitmeid, kirjutab Tallinna abilinnapea Pärtel-Peeter Pere vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri käis vahepeal kodumaal ning leidis eest kosutavalt vähe autosid, aga ka nn küünarnukitunde selge nappimise.
Tallinna ühistranspordi liinid võiksid sõita ka teistesse lähivaldadesse ning seda on ka küsitud, kuid takistuseks on ka teiste huvid, rääkis värske Tallinna abilinnapea Kristjan Järvan transpordivaldkonnas.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.