Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri käis vahepeal kodumaal ning leidis eest kosutavalt vähe autosid, aga ka nn küünarnukitunde selge nappimise.
- “Esmamulje üle pika aja Eestisse jõudes oligi üsna ahhetamapanev – küll on ikka vähe autosid, oi kui mugav on liigelda,” kirjutab kolumnist Lauri Vahemeri. “Kui kesklinn ja suuremad magistraalid tipptundidel välja arvata, siis mujal oli liiklemiseks ruumi. Eriti suvisel puhkuste ja koolivaheaja perioodil.” Pilt on illustreeriv. Foto: Andras Kralla
Hiljuti lühikest suvist põiget Eestisse tehes unistasin kahest asjast: jahedamast ilmast (jah, lugesite õigesti, ega ma ise poleks kah veel paar aastat tagasi uskunud, et soovin jahedat suve!) ning rahulikumast ja hõredamast liiklusest.
Esimesega ei läinud päris nii, nagu lootsin – kõiki juuni kuumarekordeid löönud Vahemere äärest jõudsin kõigi aegade kuumarekordeid tegevasse Eestisse, nii et suurt vahet lõpuks polnudki. Ainuke erinevus oli, et koduse auto õhukonditsioneer oli just selleks paariks päevaks oma töö lõpetanud ja sõidud kujunesid seetõttu kohati veelgi palavamaks kui Vahemere ääres.
Nagu varem kirjutanud olen, siis jahutuse samaväärsest tähtsusest kütmisega hakkad alles kuumas kliimas paremini aru saama!
Teise soovi ehk hõredama ja stressivabama liikluse osas hoiatati mind juba varakult. “Tead, meil siin Tallinnas on kesklinnas tänavad jälle üles kaevatud, nii et seis on pea sama kui aasta tagasi …”
Selline perspektiiv siit Vahemere äärest tulles just väga atraktiivne ei paistnud, sest lisaks mälestustele eelmise suve Tallinna liikluskaosest ja ummikutes istumisest oli vahepealse aasta jooksul jõudnud parajalt ära väsitada ka siinne liiklus.
Kui hull? Vaat nii hull!
Pean tunnistama, et kui mõni asi siinmail häirib, siis on see just nimelt liiklus. Seda isegi mitte (niivõrd) liikluskultuuri tõttu, vaid hoopis märksa lihtsamal põhjusel – autosid on siin lihtsalt palju rohkem kui linna puht füüsiliselt ära mahub. Ja paljuski sellest tulenevalt on sarnased ummikud kui eelmise suve tipphetkedel Tallinnas siin Vahemere ääres pea igapäevased.
Vahemere vaatlus
Lauri Vahemeri on endine ametnik ja konsultant, keda töö ja elumere lained on paisanud nii Vanasse kui Uude Maailma. Neil päevil toimetab ta peamiselt Lõuna-Euroopa riikides. Oma Äripäeva veergudel ilmuvad blogis "Vahemere vaatlus" jagab ta kogemusi ja tähelepanekuid riikide ja rahvaste eripärast ning kõrvutab neid Eestiga. Eelmises sissekandes selgitas ta, miks "laisas Lõunas"
majandus praegu hoopis kasvab, mitte ei kahane.
Üksikute suuremate magistraalide kõrval kulgeb siinne linnaliiklus enamasti väiksematel ja kitsamatel teedel-tänavatel ning arvestades nii olematust parkimiskorraldusest tulenevaid massiparkimisi nendesamade teede-tänavate ääres kui ka väga suurt autode hulka, siis lõpptulemusena sõna otseses mõttes napib sõiduruumi. Autoga sõit tähendab siin lõputut kulgemist kitsastel ja ülekoormatud tänavatel, pidevat ummikus istumist, vahel ka millimeetri täpsusega manööverdamist sõiduteel parkivate autode vahel.
Seotud lood
Euribor? Mis euribor?
Eesti on saanud tänu oma väiksusele kiirelt juurutada mitmeid novaatorlikke lahendusi, ent praegu Lõuna-Euroopas valitsev majanduskasv näitab kätte väikeriigiks olemise varjukülje, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Samal ajal kui Lõuna-Euroopa riigid on agaralt kasutanud Euroopa Liidu fonde tee-ehituseks, on Eesti vähemalt osaliselt selle võimaluste akna maha maganud, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Keskmisel maailmakodanikul on raske mõista, et üks riik võib 21. sajandil alustada Euroopas sõda lihtsalt selleks, et territooriumil suuremaks saada, ohverdades seejuures omaenda inimeste heaolu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Soojal maal on mõnus käia patareisid laadimas, kuid investeering sinna kui mõnusasse alalisse elupaika vajab põhjamaiselt põhjalikku kaalumist, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.