Jah, neljarajaline maantee on turvaline, kuid sellele jõudes ei maksa aju välja lülitada, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.

- Ökodukt Tallinna–Tartu maantee neljarajalisel osal.
- Foto: Erik Prozes
Eesti peamiste maanteede täies ulatuses neljarajaliseks ehitamisest ei unistata asjata. Eraldatud sõidusuundadega 2 + 2 teed on kiired, mugavad ja turvalised. Nendega on loodud tingimused selleks, et kõik jõuavad sihtkohta sujuvalt ja stressivabalt.
Paraku aga näeb meie neljarajalistel maanteedel väga palju halvasti sõitmist. Autojuhtide käitumine viitab sellele, et neljarajalisele jõudes ei pöörata enam ümberringi toimuvale samavõrd tähelepanu ning oma manöövreid ei mõelda ette, sest seda pole niisugusel teel justnagu vaja. Maakeeli öeldes lülitatakse aju välja. Tulemuseks on, et liiklus neljarajalisel pole sedavõrd ladus, stressivaba ega turvaline, nagu võiks või lausa peaks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Liiklusohutuses järgmise taseme saavutamiseks tuleb tegeleda ka kõige muu kui kiiruse ja joobe mõõtmisega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Soomes tehtud uuringu põhjal avaldab liiklusalane täiendkoolitus mõju umbes kaks aastat, pärast seda hakkab õpitu ununema. Niisiis võiksid ettevõtjad ja juhid oma autot roolivaid töötajaid iga paari aasta tagant koolitada, et oma ettevõttes õnnetuste riski maandada, leiab autokooli Autosõit juhatuse liige Indrek Madar.
Minul pole midagi selle vastu, kui politseinik mõõdab põõsas mu kiirust, sest tean, et need andmed ei salvestu kuhugi. Keskmise kiiruse tuvastamine on aga privaatsusesse sekkumine, mille jaoks on vaja ühiskonna nõusolekut, ütles advokaat Indrek Sirk Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Stagneerunud liiklusarenguga riigis süüdistatakse järjest kurjemal toonil pahasid autojuhte, keda tulevat üha rohkem jälgida ja karistada. Ent millal – või kas üldse kunagi – hakatakse mõtlema, et ehk on hoopis senised liiklusohutuse asja ajajad, lähenemised või ressursid ammendunud, küsib Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Meediaettevõte Digiposter sõlmis koostöölepingu Postimaja keskusega Tallinna kesklinnas ja võtab juulikuust üle kogu keskuse meediahalduse: nii ekraanid, audioprogrammi kui ambient-valdkonna.