Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Rambo-Lambo ründab ajaloohämarusest
Tükk aega enne seda, kui Lamborghini maastur Urus üldse kellelegi mõttesse jõudis, valitses maailma üks meeletu elukas, Lamborghini esimene maastur LM002, tuntud ka kui Rambo-Lambo, kirjutab väljaanne Autoweek.
Justkui Sylvester Stallone'i kehastatud filmikangelase Rambo sõiduvahendiks loodud ja sellega Rambo-Lambo hüüdnime saanud sõiduki V12 mootor, maastikuvõimekus ja ülepakutud välimus võtsid hästi kokku läänemaailmas 1980. aastatel valitsenud liialduse kultuuri.
Cheetah nime kandnud prototüübil oli küll tagaosas paiknev Chrysleri V8 mootor, aga see kõik muutus, kui Lamborghini kujundas algul sõjarditele mõeldud masinast luksusmaasturi. Mootor toodi tagant ette ja selleks sai teiselt ikooniliselt sõidukilt, Lamborghini Countachilt, pärit 5,2-liitrine V12. See mootor andis LM002-le 444 hobujõudu ja tippkiiruse, mis küündis üle kahesaja kilomeetri tunnis. Vägevad numbrid ka täna, eriti kui arvestada auto tellisega sarnanevat aerodünaamikat.
Eriti pöörased kliendid, näiteks õliparunid ja naftašeigid, kel käitamiseks vajalik meeletu kütusekogus koduõue maapõues olemas, võisid omale kõrbes kihutamiseks valida ka 7,2-liitrise V12 Lamborghini paadimootori.
Aastatel 1986-1992 tootis Lamborghini LM002 vaid 300 eksemplari ja klientideks olid lisaks Hollywoodi eliidile Brunei sultan ja Iraagi isevalitseja Saddam Husseini poeg Uday. Tänased luksmaasturid nagu Bentley Bentayga ja Mercedes-Benz G65 AMG on muidugi palju kiiremad ja parema sooritusvõimega kui LM002, aga pöörase välimuse poolest ei saa nad Lambo-Rambole ligilähedalegi.
Vaata ka, mida arvab pöörasest Lamborghinist USA autofännist telesaatejuht Jay Leno.
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.