Enamik müügiesitlusi on igavad ja faktidekesksed. Annan ühe ülilihtsa, kuid hea tehnika, kuidas muuta oma müügiesitlus oluliselt värvikamaks ning kaasahaaravamaks.
Ära lase end eksitada selle tehnika ülimast lihtsusest. Tehnika ise on järgnev: maali oma potentsiaalse kliendi ettekujutusse pilt sellest, kuidas ta juba kasutab su toodet või teenust ning kuidas ta juba sellest tulu saab.
"Kujutage ette" on tehnika, kus sa lased kliendil vaimusilmas näha, kuidas ta juba kasutab su toodet ja saab tulemuse.
Oletame, et müüd reklaami. Selle asemel, et rääkida, et reklaam on kasulik ja toob uusi kliente, proovi nii: “Kujutage ette, et me teeme selle kampaania ja teile tuleb kümneid uusi kliente. Mingi hetk on teie e-postkast tellimusi ja päringuid täis. Kas te jõuate neile vastata? Kas võib juhtuda see, et hulk raha, mis on hiirekliki kaugusel, võib hoopis ära minna? Olete te üldse valmis uute lisaklientidega tegelema ja jagub teil tööjõudu?”
Siin sa keskendud läbi unistuse tagajärgedele, mis kaasnevad siis, kui unistus täitub ja klient ei saa “raha kühveldamisega” hakkama. Ta ei keskendu enam mitte sellele, kas osta reklaami, vaid sellele, kuidas sellest saadavaid kliente ära teenindada. Reklaami ost- mitteost pole enam teema.
Lihtsam näide - oletame, et müüd ilu- ja tervisetooteid. Selmet rääkida, kui hea konkreetne kreem on, ütle: "Kujutage ette enda näonahka kuu aja pärast. See on palju pehmem ja külmast talvest tekkinud kortsukesed on kadunud. Te paistate kolm aastat noorem välja. Kas meenub enda naha plastilisus, kui olite noorem? Sedasama võimaldab antud erikomponentidega kreem.”
Selliseid näiteid võiks valdkondade kaupa tuua lõputult, kuid nüüd põhilise juurde:
Mõtle oma toote- teenuse kasutamisest saadav tulem uuesti läbi ja pane see “kujutage ette...” võtmesse. Ole palun hea ja tee seda kohe. Kirjuta välja, muidu jääbki see üheks järjekordseks lugemiseks, mis ei rakendu su praktikas iial.Sa ei tegele müügiga ja loed kerge irooniaga seda juttu? Või sul polegi hetkel tööd? Isegi kui sa otsid tööd, saad kasutada tulevasele tööandjale oma kompetentsi müües seda tehnikat: “Kujutlege, mis juhtub siis, kui ma annan teie käsutusse oma teadmised ning…..” ja nüüd lisad omalt poolt toodava kasu, mida tööandja saab siis, kui ta su palkab.
Või praegusele tööandjale mõnda ideed maha müües - täpselt sama asi. Inimesed otsustavad emotsionaalselt, põhjendades oma otsust hiljem ratsionaalsusega. See tehnika aitab emotsiooni kultiveerida nii müügis, läbirääkimistes kui ka minu poolest kas või elukaaslasele auku pähe rääkides.
Pane oma kliendid fantaseerima. Käitu nagu kunstnik, kes maalib sõnadega pilte. Ainuke asi, mis sul seda tehnikat katsetades kaotada on, on mõni müügitehing, aga võita... no eks kujuta korra seda ette.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.