• OMX Baltic0,13%281,8
  • OMX Riga−0,34%871,14
  • OMX Tallinn0,32%1 774,64
  • OMX Vilnius0,28%1 104,22
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,68%8 257,06
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • OMX Baltic0,13%281,8
  • OMX Riga−0,34%871,14
  • OMX Tallinn0,32%1 774,64
  • OMX Vilnius0,28%1 104,22
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,68%8 257,06
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • 11.01.13, 09:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saadame lepingu, äkki maksab ära

Vajadust lugeda läbi mis tahes lepingu kõige pisemaski kirjas sätted on tüütuseni korrutatud, aga kui paljud meist seda päriselt teevad? Kardetavasti vähesed. Aega ei pruugi olla, süveneda ei viitsi.
Hiljaaaegu sai üks mu tuttav oma kindlustusfirmalt pikendatud lepingu, millesse oli võrreldes eelmise kodukindlustusperioodiga lisatud uus säte: lisaks senistele kliendi valitud kindlustusliikidele olid ära kindlustatud ka riided, mööblitükid ja kodutehnika.
Tõsi, lepingu kaaskirjas oli kindlustuselepingu muutmise tingimuste ettepanek kajastatud, kuid mitte küsimusena, kas klient soovib selle kindlustusliigi lisandumist. Jutt käis sellest, kui palju muretum on elu, kui kodutehnika ja mööbel on kindlustatud. Konkreetne kindlustusliik aga oli lepingusse juba sisse kirjutatud ilma selleks eelnevalt kliendi nõusolekut saamata.
Kui kindlustusvõtja oleks pikendatud lepingusse formaalselt suhtunud, oleks tema kodukindlustusele lisandunud kindlustusliik, mida ta tegelikult ise valinud ei olnud ning mis otse loomulikult tõstis kindlustuse hinda. Selleks, et juba teele pandud lepingusse sisse kirjutatud sättest lahti saada, tuli firmaga ühendust võtta.
Kõnealune kunde oli teadlik. Ta luges nii kaaskirja kui ka lepingu läbi ja teatas seejärel firmale, et ta ei ole mööbli ja kodutehnika kindlustamisest huvitatud. Küll aga pani ta täiesti põhjendatult imeks, miks kirjutatakse säte lepingusse sisse enne, kui kliendilt on nõusolek saadud.
Tegelikult oleks asi pidanud käima ikka nii, et kõigepealt küsitakse kliendilt, kas ta soovib uut sätet oma lepingusse. Mitte lootma, et äkki kunde seda uut sätet lihtsalt ei märka ja maksab suurema summa asjasse süvenemata ära. Kui kliendile jääb mulje, et tema tähelepanematust püütakse ära kasutada, siis tunneb ta end petetuna. See ei ole kindlasti ka teenusepakkuja huvides.
Autor: Vilja Kiisler, Vilja Kiisler

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele