Masskampaaniad.neti tegevjuht Siim Kaevats teeb ettepaneku asutada ettevõtlusakadeemia, mille raames õpetaksid meie kodumaa self made miljonärid Eesti noortele miljonäriks saamise mõtte- ja teguviisi nende endi kaasabil loodud praktilise koolitusprogrammi abil, mille eesmärk on tekitada uskumus, kirg ja eeskuju.
Ettevõtlusakadeemia läbinud noored julgeksid, suudaksid ja tahaksid võtta vastutust ja kanda hoolt Eesti ettevõtluse käekäigu eest. Ettevõtlusakadeemia asutajaks, rahastajaks ja eestvedajaks saaks Eesti Arengufond.
Ambitsiooni napib. Eesti on rahvusvahelises võrdluses väikese sissetulekuga maa: maailma riikide võrdluses asume 61. kohal ja meie SKT elaniku kohta jääb umbes 60% Euroopa Liidu keskmise tasemele. Rahvuslikku rikkust saab suurendada ennekõike erasektori arengu ja kasvuga, mis loob uusi töökohti ja maksutulu. Eesti tööealine elanikkond on rahvusvahelises võrdluses hästi haritud, kuid eestlaste ettevõtlusvalmidus ja -ambitsioon jääb alla Euroopa keskmisele. Nii nagu programmeerija, arsti ja advokaadi ametialased oskused on õpitavad, on ka miljonäriks saamine õpitav. Kuid üheski ülikoolis ei õpetata miljonäriks saamist – seda oskavad õpetada vaid need, kes selleks ise saanud.
Ettevõtlusakadeemia koolitusprogramm ei seisneks mitte ainult õpetuses, et kuidas teenida miljoneid, näiteks teades, mida millal osta ja millal suure vaheltkasuga maha müüa, vaid eelkõige õiges mõtte- ja teguviisi muutmises. Alustuseks tuleb selgeks teha ettevõtluse põhiplussid: eelkõige võimalus teha seda, mis meeldib. Hea töö ja õnne korral võib rikkaks saada kiiremini kui palgatööd tehes.
Eeskujuks tuleks võtta Räniorus tegutseva superkangelaste ülikool Draper University, teadaolevalt ainus mitteformaalselt äriharidust pakkuv ülikool maailmas, kus sariettevõtlus, ebaõnnestumine ja hulljulgus on uus normaalsus.
Suutes tekitada noortes praktiliste tegevuste kaudu uskumus, kirg ja luua eeskujud, saab self made miljonäri mõtte- ja teguviis uueks elustiiliks.
Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, EMT, Raidla Lejins & Norcousi, Saku Õlletehase, Tallinna Vee ja Äripäeva arvamuskonkursi “Edukas Eesti” raames.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.