Eestil on kasutada kõige väärtuslikum ressurss maakeral – rikkumata loodus. Meile toob edu tervislik ja loodusega kooskõlas elamine ning selle mõtteviisi muutmine tooteks, mida kogu maailmale müüa, teeb ettepaneku ettevõtja Janno Joona.
Eesti majandusel läheb pealtnäha kenasti. Vaadates aga inimlikke, mitte majanduslikke näitajaid, tundub olukord halb. Meil on kolm korda rohkem süstivaid narkomaane kui Euroopas keskmiselt, me tarbime aastas alkoholi 10,6 liitrit elaniku kohta, kuulume suurima enesetapuriskiga maade hulka ning meie elanike arv kahaneb hirmutava kiirusega. Me oleme kihistunud, ületöötanud, üksteise peale tigedad ja omadega puntras. Kuid öelda masenduses inimesele, et hakka rõõmsaks, on sama hea, kui öelda uppujale, et hakka ujuma. Kui me tahame midagi muuta, siis peame aru saama, mis on see põhjus, miks asjad hetkel just niiviisi on. Mis on need biokeemilised põhjused, miks me masenduses oleme. On see D-vitamiini, magneesiumi või hoopis dopamiini puudus? Inimene on biokeemiline olend ja tema heaolu sõltub sellest, kuidas ta selle keemia eest hoolt kannab.
On olemas kaks maailma – sisemine ja väline. See, millise maailma me enda ja teiste jaoks kujundame, oleneb sellest, kuidas me maailma enda sees tajume. Kui me müüme endale idee, et olulised ei ole asjad, vaid tervis, au ja väärtused – siis me muudame enda sisemaailma ja tasapisi ka välist. Kui me ei pea enam cool’iks uue Aasia tööjõudu ära kasutades toodetud nutitelefoni omamist, vaid Eestis tervislikke vahendeid kasutades toodetud sooja kampsuni kandmist, siis olemegi teinud mõtteviisi muutuse.
Paljud eestlased on seda juba teinud. Meil on palju mahetootjaid ja ka -tarbijaid. Eesti kuulub mahepõllumajandusliku maa osatähtsuse poolest ELi esiriikide hulka, sest tervelt 18% põllumajandusmaast majandatakse meil mahepõllumajanduse reegleid järgides. Just seda on meil võimalik ka maailma viia, sest nõudlus on olemas ja see on üha suurenev! Maailm vajab positiivset muutust, haiguste lõpetamist, positiivset energiat ja rahulolu!
Selleks peame aga kõigepealt ise aru saama, et tervislik ja loodusega kooskõlas elamine on vinge ja inspireeriv! Mõnus on võtta suusad, teha üks ring metsavahel, minna ilusasse palkmajja saunatama ja naerda südamest sõpradega sealsamas sauna eesruumis. Süüa kõrvale puhtast veest püütud kala või proovida kellegi kodus tehtud kombuchat. Looduslähedane elu võib olla lahe ja moodne – sest looduslähedus toob selle, et inimene on terve ja näeb hea välja.
Eestil on kasutada kõige väärtuslikum ressurss maakeral – rikkumata loodus. Ja nüüd tuleb see tooteks muuta ning sihtgrupile maha müüa. Meie sihtgrupiks ongi needsamad inimesed, kes on juba aastakümneid elanud väliselt steriilset elu, kuid tarbinud keemiast küllastunud toitu, mis nende tervisele ja õnnelikkusele on väga halvasti mõjunud. Kui vaadata inimese primaarvajadusi ning võrrelda eelmainitud nutitelefoni ja tervist, siis kumba vajame rohkem?
Me saame toota imelist toitu ja huvitavaid tehnoloogilisi lahendusi, millele panna peale bränd: Made in Estonia – the Country of Organic Beauty. See märk garanteeriks, et meie toit ei ole toodetud kasutades kahjulikke kemikaale. Et meie toodete tegemisel ei ole rikutud loodust ja me oleme hoidnud konservatiivset joont, hoidumaks võtmast kasutusele uusi tehnoloogiaid, mis ei käi loodusega kooskõlas, nagu näiteks geneetiliselt muundatud toidud.
Hakkame enda olukorda parandama läbi enda tervise ja õnneseisundi jälgimise ning naturaalsete valikute tegemise. Paljud kroonilised haigused, depressioon, ülekaalulisus ja muud tervisehädad on muudetavad looduslikke vahendeid kasutades. Kaasaegne meditsiin on keskendunud haiguse sümptomite, mitte põhjuste kõrvaldamisele. Eesti peaks selleks, et meie elanikud oleksid edukad, õnnelikud ja terved, võtma riikliku funktsionaalse meditsiini suuna. See tähendab, et inimest tuleb vaadata kui tervikut ja mitte teda tema haigusest eraldada. Haigusi tuleb ennetada.
Me saame luua uusi kvaliteetseid tervist ja meeleolu parandavaid tooteid, mis on tehtud huvitavate tehnoloogiate abil. Meie toodetud toit ja tarbeesemed ei pea olema odavad, sest inimesed seavad enda prioriteedid nii või naa. Just see prioriteet tulebki esmalt meile endile ja seejärel välisturgudele maha müüa. Ja miski ei tee seda paremini, kui näidata positiivset muutust enda peal.
Meil on ühtlasi ideaalne võimalus end turundada, jutustades lugu sellest, kuidas üks väike, vihane ja killustunud ühiskond, kes oli lagunemise äärel, võttis end kokku ja muutis ühise eesmärgi nimel ennast ning seejärel maailma! Me saame luua tõelise legendi sellest, kuidas me olime haiged, tülis ja sihitud ning kuidas kõigil sellest ükskord kõrini sai! Ning milline imeline asi sellest muutusest sündis. See on lugu, mida saaks pajatada 10 aasta pärast välismaalastele, kes küsivad: “Kuidas teil seal Eestis selline mõte tuli, et hakkame neid imemaitsvaid maailmakuulsaid ilma suhkru ja lisaaineteta snäkke tootma?”
Kõik me ju tajume, et eestlane on tegelikult loodusrahvas. Veel me oleme seda ja nüüd on viimane aeg seesama loodus maailma viia. Sest sihtgrupp, kellele seda pakkuda, karjub juba ahastuses muutuse järele.
Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, EMT, Raidla Lejins & Norcousi, Saku Õlletehase, Tallinna Vee ja Äripäeva arvamuskonkursi „Edukas Eesti“ raames.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele