Kuigi loos polnud väidetud, ega väida toimetus ka praegu, et Olerex osales teadlikult maksupettuses, pidi kütusefirmale endale samuti selge olema, et ka teadmatusest petuskeemi sattumine ja/või selle avalikuks tulemine võib klientide käitumist mõjutada. Ja mõjutaski, nagu näha.
Inimlikult on mõistetav, et keegi ei soovi oma raha ja turuosa kaotada, ammugi siis Eesti suurimaks kütuse jaemüüjaks pürgiv firma.
Ebapädev käitumine. Lihtne oleks olnud edastada klientidele ja avalikkusele näiteks vabandus koos lubadusega edaspidi äripartnerite tausta selgitamisel hoolikamad olla. Ja sellele lisaks avalikustada, kellelt kütust tarnitakse. Selle asemel
otsustati hoopis tegevjuhi suu läbi asuda konkurente ja maksuametit ründama ning kogu maailma ebaõigluses süüdistama. (Kõnealuse loo avaldas Äripäev eile oma veebilehel.)
Tegelikult ei ole vabanduse palumine Olerexile sugugi võõras. “Meil on väga kahju, et sellised asjad on praegu välja tulnud. See oli ka meile endale suur üllatus ning meil on väga piinlik,” on öelnud Olerexi pressiesindaja. See juhtus 2011. aasta veebruaris, kui Äripäev oli kirjutanud kahtlusi tekitava ärimudeliga endiste kurjategijate firmade Viking Oili ja Vikingfueli tehingutest Olerexiga.
Piret Milleril on õigus selles, et äri tehes ei ole kunagi võimalik ette näha, millega mõni partner on hakkama saanud või plaanib tulevikus hakkama saada. Juhtuda võib kõigil ning Belokrõlovi skeemi klient ei olnud kaugeltki ainult Olerex. Maksupettusest sai kasu veel mitu suuremat ja väiksemat kütusefirmat, kellest Äripäev reedel kirjutab. Tellijad võivad sellest lugeda juba täna õhtupoolikul aripaev.ee-s.
Seda ei tohiks juhtudagi. Samas ei tohiks Olerex oma kogemuste ja teadmistega kütuseturul sattuda olukorda, kus ta
korduvalt ilmub välja arvatavate või süüdimõistetud maksupetturite kütuse turustajana.
Nagu ka
maksuameti juht Marek Helm ütles: “Käibemaksupettusi soosivaks teguriks on näiliselt võrdseid konkurentsitingimusi hindavate ettevõtete teadlik käitumine, kus kaupa või teenust ostetakse vastloodud või tundmatult äriühingult. Samas on kütuseettevõtjal võimalus osta kütust otse aktsiisilaost ja enamik suurtest tanklakettidest seda ka teeb.”
Kusagilt läheb piir, kus heauskne äripartnerlus pole enam usutav. Kas see piir on käes? See sõltubki vaataja silmadest ja La Muu on üks näide sellest, kust võib piir minna.