• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 09.10.15, 20:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswageni skandaal ähvardab levida üle autotööstuse

Lubatust suuremaid heitgaase on testides näitamas ka Mercedes-Benzi, Honda, Mazda ja Mitsubishi autod, selgub Guardiani kogutus andmetest.
Mercedes-Benzi tootmine Ungaris.
  • Mercedes-Benzi tootmine Ungaris.
  • Foto: Bloomberg
„Realistlikutes testides eraldasid Honda mudelid lubatust kuus korda rohkem lämmastikoksiidi. Mõnede nelikveoga autode puhul oli lämmastikoksiidi eraldamine lubatust 20 korda suurem,“ teatas Suurbritannia ajaleht.
„See on süsteemne probleem terves tööstuses,“ ütles Nick Molden, kelle ettevõtte Emissions Analytics autosid testis. Automudelite uued heitgaaside andmed tulidki sellelt samalt ettevõttelt, mis proovib ametlikku testimist võimalikult täpselt matkida.
Septembris tabas Volkswagenit skandaal, kui USA keskkonnaamet leidis, et autohiid on petnud heitgaaside näitudega, kasutades selleks spetsiaalset tarkvara. Leiti, et Volkswageni tarkvara abil oli testide ajal diiselautode heitgaaside näit tegelikkusest kümneid kordi väiksem. Kuna rikkumine on tõsine, algatas USA keskkonnaamet Volkswageni vastu juurdluse ning ähvardab 18 miljardi dollarilise trahviga.
Aina rohkem kardetakse, et Volkswageni probleem võib kujuneda terve autotööstuse probleemiks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele