S&P 500 kasvu on viimase viie aasta jooksul juhtinud peamiselt tehnoloogiaettevõtted, eriti aga Apple. Head päevad võivad Goldman Sachsi analüütiku David Kostini sõnul aga turu ja Apple’i jaoks aga peagi olla möödanik.
Kostini sõnul jäävad 2016. ja 2017. aastal
marginaalid 9,1%-le.
“Paljud marginaalide edasiviijad jäävad nüüd tagaplaanile,” hoiatas ta, nimetades selliseid katalüsaatoreid nagu madalad
intressimäärad, madalad maksud ja tehnoloogilised
innovatsioonid.
Alates 2009. aastast on tehnoloogia kasvatanud
S&P 500 marginaalne ligi 48%. Ainuüksi
Apple’i arvele võib sellest kirjutada 18%.
Järgmisel kahel aastal aga on tema sõnul taevasse tõusmas uusi tähti. Priceline,
Netflix,
TripAdvisor ja
Amazon kasvatavad prognooside kohaselt marginaale vähemalt 100 baaspunkti võrra. Tehnoloogiafirmade nimekirja tipus on Adobe,
PayPal ja Alphabet.
Kostin prognoosib, et Apple’i kasumimarginaal kukub 9 baaspunkti võrra 2016. aastal ning 2017. aastal juba 30 baaspunkti võrra.
BK Asset Managementi analüütiku Boris Schlossbergi sõnul kahandab Apple’i kasumimarginaale tarbijate rahulolematus toodetega.
“Ei iWatch, Apple TV ega suur iPad ei ole tarbijate südameid võitnud,” sõnas Schlossberg.
Apple on sellel aastal teinud küll 7% tõusu, kuid Schlossberg märkis, et investorid võivad ettevõtte aktsia suhtes entusiasmi kaotada, kuna silmapiirile ilmub üha enam häid tehnoloogiafirmasid.
Societe Generale analüütiku Larry McDonaldi sõnul võib aga akstsiaturg üldiselt peagi probleemidega silmitsi seista, kuna ettevõtete kasumitele hakkab juba piir ette tulema.
“Sellist loomingulisust nagu ettevõtete finantsjuhid viimasel viiel aastal marginaalide kasvatamiseks kasutanud on, ei ole me iial varem näinud. See on aga väga, väga ebastabiilne. Marginaalide kasvatamisel on piirid,” sõnas ta.
Seotud lood
Apple’i aktsia hind langes eile esimest korda viimase viie kuu jooksul alla 100 dollari, vahendab Reuters.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.