Personaalarvutite müük tegi 2015. aastal kõigi aegade suurima languse, selgub uuest raportist.
- Lenovo sülearvutid. Foto: Bloomberg
Üle maailma müüdi personaalarvuteid 2015. aastal kokku 276,2 miljonit – see on 10,4 protsenti vähem kui 2014. aastal, kui müüdi 308,4 miljonit arvutit, selgub uuringufirma International Data Corporation (IDC) andmetest. See on esimene kord alates 2008. aastast, kui personaalarvutite müük langeb alla 300 miljoni ühiku.
„Personaalarvutite turul on suur konkurents ja majanduskeskkond on muutunud Hiina aktsiaturu languse tõttu kehvemaks,“ ütles IDC arvutituru ekspert Loren Loverde.
„Sellele vaatamata peaks arvutite ostmine 2016. aastal jälle kasvama, eelkõige aasta lõpus. Prognoositakse, et Windows 10 kasutuselevõtt kiireneb ja tarbijate ostud peaksid samuti aasta teises pooles stabiliseeruma. Enamik personaalarvutite omanikest on uue arvuti ostu edasi lükanud. Nad saavad seda aga teha seni, kuni tekivad probleemid turvalisuse ja jõudlusega.“
Apple suutis kasvu näidata
Vaatamata sellele, et üleüldine turg oli languses, suurenes Apple’i personaalarvutite müük 6,2 protsenti. Sellega oli Apple ainuke ettevõte, kes suutis arvutite müüki kasvatada. 2015. aastal müüs ettevõte 20,8 miljonit arvutit.
Lenovo oli ka eelmisel aastal kõige suurema turuosaga arvutitootja. HP oli turuosa poolest teisel kohal ja Dell platseerus kolmandale kohale. Neljas oli Apple ja viies Acer.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.