PRFoods teatas oma 2015. aasta neljanda kvartali ja terve aasta tulemused, millest selgus, et ettevõtte käive ja eeldatavalt ka kasum tõusid märkimisväärselt.
- PRFoodsi kalatooted. Foto: Erik Prozes
PRFoodsi 2015. aasta neljanda kvartali käive kasvas eelneva aastaga võrreldes 19,8 protsenti 17,2 miljoni euroni. Terve aasta lõikes oli käive aga 50,3 miljonit eurot – võrreldes 2014. aastaga oli kasv 9,6 protsenti ehk 4,4 miljonit eurot.
2015. aasta eeldatav kulumieelne kasum (EBITDA) jääb ettevõtte teatel 3 miljoni euro suurusjärku. Võrreldes 2014. aastaga on see märkimisväärne kasv (EBITDA oli toona 0,4 miljonit).
„Neljanda kvartali müügitulemused olid erakordselt head. Tulemused kinnitavad, et PRFoodsi valitud strateegia kannab vilja,“ ütles ettevõtte juhatus börsiteates.
Ettevõtte suurim käivekasv tuli kuum- ja külmsuitsutatud toodetest, mille müük tõusis aastaga 12,2 protsenti. Kala ja kalafilee toodete müük kasvas 10,5 protsenti. Muude kalatoodete müük tegi 6,1 protsendi suuruse tõusu.
Hulgimüügi sektoris kasvas käive 38,5 protsenti ja jaeturu sektoris 8,9 protsenti. HoReCa sektoris kukkus käive 3,5 protsenti – languse põhjustas kahe põhitoote väljakukkumine tooteportfellist.
Sihtturgude lõikes kasvas käive aastaga Soomes 11,9 protsenti, aga langes Eestis 8,2 protsenti. Muude riikide käive tõusis 13,3 protsenti 1,2 miljoni euroni. Viimase aasta kogukäibest kõige suurem osa moodustas Soome (88 protsenti).
PRFoods on rahul ka kolmandas kvartalis Jaapanis alustatud koostööprojektidega – sinna müüdi 4. kvartali jooksul 0,4 miljoni euro eest vikerforelli marja.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.