Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Hiinlased tahavad luua uue Tesla
Hoogu koguval Hiina autoturul on üks suur küsimus – kuidas luua järgmine Tesla?
Beijing Automotive Industry Corporationi uus elektri-superauto Arcfox 7.
Sellele küsimusele vastuse leidmiseks kulutavad riskikapitalistid ja Hiina ettevõtted sadu miljoneid dollareid, kirjutab CNBC.
„Hiinlased kulutavad uue Tesla leidmiseks nii palju raha, et see meenutab mulle 2000. aasta tehnoloogiamulli,“ ütles James Chao, kes jälgib Aasia autoturgu konsultatsioonifirmas IHS Automotive.
Hiinas tegelevad vähemalt 10 riskikapitali firmat elektriautode arendamisega ning ideedesse investeerimisega. Loodetakse, et uusi autosid hakatakse turgudel tulevikus ka massiliselt müüma.
Allpool on on Wall Street Journali tehtud video uuematest elektriautodest Pekingi autonäitusel.
Zuckerbergi pusas tegevjuhid
Üks sellistest autofirmadest on LeEco. Hiina tehnoloogiafirma on loonud isesõitva elektriauto LeSEE. Ettevõtte 43-aastane tegevjuht Jia Yueting käib riides nagu Facebooki juht Mark Zuckerberg – tal olid seljas must pusa ja lukuga sviiter. Yueting tunnistas, et LeEco tahab luua järgmist Teslat.
„Tesla on viimas autotööstust elektriautode ajastusse,“ ütles ta. „Tõsi, Eco tahab viia autotööstuse ökoajastusse.“
Seega on selge, miks paljud Hiina ettevõtted panustavad isesõitvatele elektriautodele niivõrd palju raha. Juba praegu on Hiina elektriautode müügi poolest maailmas esikohal – eelmisel aastal müüdi Hiinas 320 000 elektrilist sõitukit, selgub IHS Automotive’i andmetest.
Hiina valitsus rahastab elektriautode oste
Chao ütles, et see number tõuseb tõenäoliselt edasi, sest Hiina valitsuse subsiidiumid tekitavad nõudlust juurde.
„Hiina valitsus rahastab elektriauto ostu minimaalselt 8500 dollariga. Toetused võivad olla ka suuremad. See on üks suurtest põhjustest, miks paljud hiinlased on nõus omale elektriautot ostma,“ ütles Chao.
Kas LeEco või mõni teine Hiina ettevõte võiks Teslat ohustada? Vähemalt praegu on Chao selles osas skeptiline.
Ta tõi välja, et Teslal on praegu teiste tootjate ees väga suur eelis. Seda just tänu Model S ja Model X mudelitele. Tehnoloogia arendamises ollakse peajagu ees ning lisaks sellele on Teslal Fremontis ja Nevadas tootmisvõimsus olemas.
Üheks suureks eeliseks on ka see, et Teslat juhib Elon Musk. Chao ütles, et tegemist on suure visiooniga juhiga, kes kirjutab terve autotööstuse reegleid ümber.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.