Elon Muski juhitud autotootja Tesla aktsia on rallinud 1. detsembrist 40 protsenti. Lõpule on viidud SolarCity ülevõtt, Muski Gigafactory toodab akusid ning rohelise energia eestkõnelejal on üllatav liitlane Washingtonis: president Donald Trump.
Kui 2016. aastal süvenesid kahtlused, kas
Musk tuleb oma auahnete eesmärkidega toime, siis sel nädalal on Tesla aktsia ületanud analüütikute 12 kuu keskmise hinnasihi ja kerkinud üle 250 dollari, jõudes mullu aprillis saavutatud hinnataseme lähedale. Üks selle tõusu põhjuseid, edusammud elektriauto Model 3 masstootmiseni jõudmiseks käesoleva aasta lõpus, on toonud Muskile aupaiste ka uue presidendi nõunikuna.
„Tesla on „Made in the USA“ musterlaps ja Trumpil on selge eesmärk luua töökohti töötlevas tööstuses,“ ütles Bloombergi vahendusel investeerimisfirma Robert W. Baird analüütik Ben Kallo. „Investorid soovivad aktsiat omada enne Model 3 turuletoomist.“
Tesla autod on kõik valmistatud USAs ja
Trumpi ähvardused imporditollidega võivad olla vesi elektriautode tootja veskile. Täiel määral tegutsevad USAs ka teised Muskiga seotud ettevõtted nagu Gigafactory ja SpaceX. Trumpi majandusnõukotta kuuluv Musk oli ka üks kaheteistkümnest ettevõtjast, kes kohtusid Trumpiga esmaspäeval Valges majas, et arutada tootmise, maksude ja kaubandusega seonduvaid küsimusi. Muu hulgas püüab Musk president Trumpi juures läbi suruda süsinikumaksu kehtestamise ideed.
„Elon Muskil on Donald Trumpiga oluline kontakt,“ kirjutas Morgan Stanley analüütik Adam Jonas, tõstes Tesla hinnasihi 242 dollarilt 305 dollarile. „See strateegiline suhe Tesla juhtkonna ja riigi uue administratsiooni vahel on tähtis areng.“
„Elon on pragmaatiline,“ märkis Zevenberger Capital Investmentsi portfellihaldur Joe Dennison. „Valitsuse siht suurendada kodumaist tootmist mängib Teslale trumbid kätte. On positiivne, et Elonit ja Teslat tunnustatakse nende rolli eest.“
Üldiselt on analüütikud Tesla väljavaadete osas siiski eri meelt – 8 soovitavad aktsiat osta, 10 hoida ja 6 müüa. 2016. aastal ei suutnud Tesla oma toodangumahu prognoosi täita, kuid 2018. aastal peaks ettevõte plaanide järgi valmistama praeguse 76 230 asemel juba 500 000 autot.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.