Kuigi autotootja Tesla kulutused sel aastal suurenevad, jäi ettevõtte juht Elon Musk tootmisplaanile kindlaks ning loodab sel aastal kasumisse jõuda, vahendab Reuters.
- Tesla kulud suurenevad. Foto: EPA
Tesla pikaajaline edu sõltub nende seni taskukohaseima ning massidele mõeldud Model 3 müügiedust. 35 000 dollari suurune hind on ligi poole madalam praegu populaarseimast Model S-i omast. Tesla teatel püsisid uue mudeli broneeringud neljandas kvartalis samal tasemel.
Muski sõnul on ettevõte teel selle poole, et suuta teise kvartali lõpus toota 5000 sõidukit nädalas. Samas hoiatas Tesla aktsionäre, et neil on raskusi täpse tootmismahu prognoosimisega. Eesmärki on juba varem kaks korda korrigeeritud ning akuprobleemide tõttu suudeti neljandas kvartalis toota vaid 1550 sõidukit.
InsideEV andmetel on 35 000dollarilise põhipaketi väljasaatmine lükkunud 2018. aasta lõppu või 2019. aasta algusesse. Tesla kodulehel on kirjas, et Model 3 kättesaamine võtab täna broneerides aega 12 kuni 18 kuud.
Jõuda kasumini
Kui jõutakse nädalas 5000 sõiduki valmimiseni, peaks ettevõtte enda sõnul teenima püsivat ärikasumit. See on eesmärk, milleni Muski sõnul loodetakse jõuda millalgi 2018. aastal. Lõppenud neljanda kvartali kahjum oli seni küll suurim, kuid jäi analüütikude prognoosile siiski alla.
Musk teatas kolmapäeval järjekordsest julgest plaanist toota aastaks 2020 miljon sõidukit. Aasta lõpus ootavad ees lisainvesteeringud Model Y maasturi väljatöötamisse. Kui ligi kaks aastat tagasi teatati plaanist toota 2018. aastal 500 000 sõidukit, on Model 3 probleemid selle numbri saavutamise võimatuks teinud.
Tesla finantsjuhi Deepak Ahuja sõnul moodustavad Model 3 jaoks tehtavad kulutused ettevõtte kogukuludest üle poole. Tesla kulutas lõppenud aastal ligi 3,4 miljardit dollarit ja sellest 787 miljonit viimases kvartalis. Kulutused peaks sel aastal veidi suurenema Nevada ja Fremonti tehase tootmise laiendamise tõttu.
Viivitused tootmises ähvardavad autotootja rahahätta jätta. Tesla lõpetas neljanda kvartali 3,37miljardilise rahahulgaga ning analüütikute sõnul on sel aastal tarvis veel lisaraha kaasata. Neljanda kvartali kulutustele tulid leevenduseks klientide maksed veoauto ja Roadsteri eest.
Konkurents tiheneb
Teslat ootab ees tihe konkurents, mida pakuvad suured autotootjad. Tootjad Fordist kuni Volkswagenini investeerivad järgmise viie aasta jooksul kokku üle 90 miljardi dollari elektriautode tootmisse ning luksusmudelid Audilt ja Jaguarilt jõuavad müügisaali sel suvel.
Vaatamata konkurentsile suudab Tesla entusiasmi üleval hoida ning aktsia on viimase aastaga tõusnud 35 protsenti, tehes Teslast 56,1 miljardilise turuväärtusega nr 2 autotootja USAs. Maha jäävad nad vaid General Motorsist, mille käive oli lõppenud aastal 145 miljardit dollarit.
Seotud lood
Ford tahab põrmustada Tesla ja muud margid, tuues turule 40 elektriauto mudelit aastaks 2022.
Elektriautode tootja Tesla teatas oma kodulehel, et rajab kaks Superchargeri laadimisjaama Lätisse, ühe Eestisse ja ühe Leetu, vahendas Läti majandusleht Dienas Bizness. Millal need võimsad jaamad siia paigaldatakse, pole öeldud.
Silicon Valley üks ikoonilisemaid nimesid ning Apple’i kaasasutaja Steve Wozniak tõdes, et ei usu midagi, mida Tesla juht Elon Musk lubab või ütleb.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.