Nike aktsia on reedel tõusnud üle 7%, kui teatas headest kvartalitulemustest. Investoreid rahustas teadmine, et Hiina-USA kaubandussuhete madalseis ei mõjunud Nike tulemustele halvavalt, vahendab Reuters.
- Montverde'i keskkooli mängija kannab Nike Kobe korvpalliketse. Foto: Scott Serio/Cal Sport Media/Scanpix
Nike majandusaasta teise kvartali aktsiapõhine kasum tuli 52 senti, mis oli suurem kui analüütikute oodatud 46 senti. Kvartali müügikäive kasvas aastaga 10%, 9,37 miljardi dollarini, mis oli suurem kui analüütikute oodatud 9,17 miljardit dollarit.
Nike müügikäive kasvas Põhja-Ameerikas 9%, Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika regioonis 14% ning Hiinas kasvas müük lausa 31%. Ettevõtte suurimal turul, Põhja-Ameerikas, sai Nike müük tuge paremast täishinnaga toodete müügist ning Jordani brändiga ketside müügi taastumisest.
"Selge müüginäitajate paranemine USAs ja mujal, sealhulgas Hiinas, peaksid andma tröösti investoritele, kes on üha rohkem mures võimaliku makromajanduse aeglustumise pärast," ütles Oppenheimeri analüütik Brian Nagel Nike tulemusi kommenteerides.
Reedese börsikauplemise lõpetas Nike aktsia 7,17% plussis, 72,37 dollaril.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Teabefirma Thomson Reutersi andmetel kasvas läbi müüdud Nike toodete hulk Ameerika jalgpalluri Colin Kaepernicki reklaamikampaania järel hüppeliselt.
Kuigi Nike esimese kvartali käibe kasv ületas analüütikute prognoose, jäi brutomarginaal ootustele alla ning aktsia kukkus pärast tulemuste teatamist ligi 4 protsenti.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.