Saksamaa autotootjad Daimler ja BMW jagasid reedel infot ühise uuel tehnoloogial põhineva sõidujagamis- ja parkimisteenuse firma kohta. Reutersi sõnul on Daimleri ja BMW eesmärk võistelda teiste sõidujagamisteenuse pakkujatega nagu Uber ning teiste tehnoloogiafirmadega.
- Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche (paremal) ja BMW tegevjuht Harald Krüger (vasakul) tutvustavad autode jagamisteenuse äride liitmist 22. veebruaril 2019. aastal Berliinis. Foto: John MACDOUGALL / AFP / Scanpix
Luksusautode tootjad ütlesid, et investeerivad ühisettevõttesse üle miljardi euro, et laiendada oma tegevust autotootmiselt autojagamisele minuti- või kilomeetripõhiselt.
Daimleri Car2Go autojagamise äri ühendatakse BMW DriveNow, ParkNow ja ChargeNow äridega, nii et mõlemal autofirmal on ühisettevõttes 50% suurune osalus.
Ühisfirmal on viis äriliini: nutitelefonil põhinev marsruudiotsija ja broneerimisteenus, elektriautode laadimisteenus, taksode sõidujagamisteenus, parkimisteenus ja autojagamisteenus.
„Need viis teenust liituvad omavahel, et moodustada üks mobiilsusteenuste portfell täielikult elektriliste, isesõitvate autodega, mis laevad ja pargivad ennast ilma juhita,“ ütles BMW juht Harald Krüger.
Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche ütles, et võimalik on koostöö ka teiste teenusepakkujatega ning välistatud ei ole ka osaluse omandamine nii idufirmades kui ka end juba tõestanud firmades.
Esmakordselt teatasid firmad sellise ühisettevõtte loomisest 2018. aasta märtsis.
Seotud lood
Daimler teatas kolmapäeval, et nende neljanda kvartali kasum langes tublisti vaatamata sellele, et autosid müüdi rohkem ning käive kasvas, vahendab Reuters.
Möödunud aastal Taxify osanikuks saanud Saksa autotootja Daimler vahetas välja juhatuse liikme Taxify juhatuses.
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.