Hiina lennunduse regulaator andis korralduse ligi saja Boeing 737 MAX 8 lennukite kasutamise seoses Etioopia Airline`i lennuõnnetusega, kus pühapäeval peale starti allakukkunud Boeing 737 MAX 8 lennukis hukkusid kõik pardalolijad, kirjutab Financial Times.
Õhusõiduk on uusim versioon Boeing 737 mudelitest, mis alustas tööd 2017. aastal. Eile toimunud lennukatastroof oli juba teine samalaadse lennukiga juhtunud õnnetustest. Oktoobris kukkus Indoneesia ettevõtte Lion Air Boeing 737 MAX 8 ligi kolmeteistkümne minuti jooksul pärast Jakartast lahkumist riigisisese lennu ajal, surmades kõik 189 reisijat ja meeskonna.
„Arvestades, et mõlemad õnnetused hõlmasid mõlemat uut Boeing 737-8 lennukit ja need toimusid stardifaasis, on neil teatav sarnasus,” ütles Hiina lennunduse regulaator (CAAC), lisades et korraldus oli kooskõlas nulltolerantsi põhimõttega ohu suhtes. CAAC teatas, et pöördub päringuga Boeingi ja USA föderaalse lennundusameti (FAA) poole ning teavitab lennuettevõtjaid sellest, kas ja millal nad lende jätkata saavad.
Hiina lennuettevõtjatel on kasutusel 96 737 MAX 8 reaktiivlennukit, sealhulgas kasutavad neid Air China, China Eastern Airlines, China Southern Airlines ja Hainan Airlines.
Boeing on USA lennukitootja. Ettevõtte aktsia on aasta algusest kasvanud üle 30% ja kaupleb praegu 422 dollari tasemel.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.