Dividendiaktsiatesse on raha paigutatud erinevatel eesmärkidel ja eri strateegiaid kasutades. Panin kirja neli põlvkonda dividendistrateegiaid, mis on läbi aastate investorite seas populaarsed olnud, ja viimane neist tõotab suurimat kasumit.
- Dividendistrateegia arengud on viinud tõusvate aktsiate otsingutele. Foto: Reuters/Scanpix
Lihtsustades võime öelda, et kuni 1970. aastate lõpuni omatigi aktsiaid paljuski eesmärgiga teenida dividenditulu. Seepärast leiame 50–100 aasta tagusest investeerimiskirjandusest sageli viiteid selle kohta, kuidas enne investeerimist peaks alati võrdlema ettevõtete dividendimäära ja võlakirjade tulusust tähtajani (tootlust, mida saame võlakirja lõpuni hoides). Ja sõltuvalt olukorrast eelistada kord üht, kord teist. Selles, et 1980ndate alguseni hoiti portfellis aktsiaid ennekõike dividenditulu saamise eesmärgil, mängis mõningast rolli ka aktsiate pakutav inflatsioonikaitse (hinnatõusu potentsiaal), mida võlakirjadel ei ole.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.