Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Kolmapäeval esitatud aruandlus näitas, kui suur on elektriautotootjate hinnasurve tegelikult. Fordi tegevjuht Jim Farley väljendas siiski usku ettevõtte muutustesse EV-äris ning et järgmise põlvkonna EV-d peaksid lähitulevikus kasumlikkuse saavutama. Foto: dpa/picture-alliance / Scanpix
Teiste autotootjate seas on ka Ford teatanud plaanidest minna traditsiooniliste bensiinimootoriga autode tootmiselt üle elektriautode tootmisele, kuid nad on ainsad traditsiooniliste autotootjate seas, kes eraldab jaemüügi tulemustest elektriautode müügi tulemused.
12 aasta pärast ELis enam uut bensiini- või diisliautot osta ei saa. Elektriauto tundub paljudele siiski veel võõras teema, kuigi teada on see, et kütusekulu on peaaegu olematu: 100 km saab sellega läbida vaid 1–3 euro eest. Ja tulevast automaksu tuleb elektriauto omanikul vähem maksta. Leidub nii neid, kes on juba vana auto välja vahetanud, kui neidki, kelle meelest on elektriauto ohtlik liikuv röster.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.