Uuest aastast plaanitakse Hiina elektriautodele Euroopa Liidu tollitariife. Aga mida see tegelikult tähendab? Mattias Goldmann Dagens Industris selgitab nii tarbijate kui tootjate seisukohti ning leiab, et osad hirmud on ülepaisutatud, osasid ohte ei tajuta ning levib üldse palju valearusaamu.
- Hiina auto- ja akutootja BYD elektrilist MPV-d BYD eMAX 7 esitletakse New Delhis. Foto: Reuters/Scanpix
Esmalt vaatleb ta olukorda tarbija seisukohalt ning osutab, et levib palju väärarusaamu nagu Hiina elektriautode tollitariifid tähendaks müügikeeldu, ränka hinnatõusu või muudavaks Hiinas toodetud elektriauto ostmise kuidagi ohtlikuks. „Miski sellest ei vasta tõele. Ühtegi autot ei veeta ELi turult välja ja kuna kõik tootjad on pidanud mitme kuu jooksul valmistuma tulevasteks tariifideks, on mistahes hinnatõus juba toimunud või kehtestatakse järk-järgult – tariifide jõustumisel ei toimu drastilist hinnatõusu,” kummutab ta tariifidega seoses tekkinud valeväited.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Euroopa Komisjon sai Euroopa Liidu liikmete hääletusel piisava toetuse, et kehtestada kuni 45% tariifid Hiinas toodetud elektrisõidukite impordile, kirjutas uudisteagentuur Reuters.
Kaubandussõda maailma suurmajanduste vahel jätkub, sest reedel kehtestas Euroopa Liit Saksamaa vastuseisust hoolimata Hiina elektriautodele uued ja kõrgemad imporditollid.
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.