• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,77%5 795,32
  • DOW 301,13%42 556,63
  • Nasdaq 0,61%18 294,07
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,1
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,77%5 795,32
  • DOW 301,13%42 556,63
  • Nasdaq 0,61%18 294,07
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,1
  • 09.10.24, 20:34

DI analüüs: kuidas Euroopa Liidu tollid Hiina elektriautodele tegelikult mõjuvad?

Uuest aastast plaanitakse Hiina elektriautodele Euroopa Liidu tollitariife. Aga mida see tegelikult tähendab? Mattias Goldmann Dagens Industris selgitab nii tarbijate kui tootjate seisukohti ning leiab, et osad hirmud on ülepaisutatud, osasid ohte ei tajuta ning levib üldse palju valearusaamu.
Hiina auto- ja akutootja BYD elektrilist MPV-d BYD eMAX 7 esitletakse New Delhis.
  • Hiina auto- ja akutootja BYD elektrilist MPV-d BYD eMAX 7 esitletakse New Delhis. Foto: Reuters/Scanpix
Esmalt vaatleb ta olukorda tarbija seisukohalt ning osutab, et levib palju väärarusaamu nagu Hiina elektriautode tollitariifid tähendaks müügikeeldu, ränka hinnatõusu või muudavaks Hiinas toodetud elektriauto ostmise kuidagi ohtlikuks. „Miski sellest ei vasta tõele. Ühtegi autot ei veeta ELi turult välja ja kuna kõik tootjad on pidanud mitme kuu jooksul valmistuma tulevasteks tariifideks, on mistahes hinnatõus juba toimunud või kehtestatakse järk-järgult – tariifide jõustumisel ei toimu drastilist hinnatõusu,” kummutab ta tariifidega seoses tekkinud valeväited.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele