• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105
  • 06.10.24, 11:06

Saksa autotootjate hädades pole ainult hiinlased süüdi

Kaubandussõda maailma suurmajanduste vahel jätkub, sest reedel kehtestas Euroopa Liit Saksamaa vastuseisust hoolimata Hiina elektriautodele uued ja kõrgemad imporditollid.
Karl-Eduard Salumäe sõnul on Saksa autotööstuse konkurentsieelise kadumine märksa suurem lugu kui üksnes Hiina turg.
  • Karl-Eduard Salumäe sõnul on Saksa autotööstuse konkurentsieelise kadumine märksa suurem lugu kui üksnes Hiina turg. Foto: Andras Kralla
Autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe usub, et ka Saksa tootjate elu läheb edaspidi märksa keerulisemaks, kuid mitte tingimata üksnes Hiina kompartei tõttu.
"Hiinas on eksootilise väljamaa auto ostmise võlu kahanenud," selgitas Salumäe "Äripäeva arvamusliidri" saates. Seega ehkki otsene kahju on see, et Saksa autotöösturitele ülitähtsaks turuks olnud Hiinas läheb tegutsemine paratamatult raskemaks ja kallimaks, pole ka enam turul nõudlus selline nagu varem.
“Saksamaa autotööstus on oma hoogu kaotanud ja mitte ainult hiinlastele. Saksa kvaliteedi tähendus pole mootorite maaimas enam see, mis ta oli," lisas Salumäe.
Samas ei kipu ta ka vastupidiselt suurele narratiivile Hiina autotööstuse võidukäiku kinnitama. Õieti, on ta selle suhtes omajagu skeptiline.
“Soovitan lugeda ka põhjalikumaid ja nõudlikumaid arvustusi ning teste," ütles ta Hiina elektriautode väidetava üleoleku kohta.
Intervjuus selgitas Salumäe, miks ja millega on inimesed juba 20 aastat eksinud, kui on Hiina autotööstuse triumfi kuulutanud, kes on päriselt maailma autotööstuse number üks ning mis saab automaailma elektripöördest, mis on komistanud viimastel aastatel nii mõnegi kivi otsa.
Küsis Indrek Lepik.

Seotud lood

Uudised
  • 04.10.24, 13:40
Euroliit hääletas Hiina elektriautodele 45% suuruse tolli
Euroopa Komisjon sai Euroopa Liidu liikmete hääletusel piisava toetuse, et kehtestada kuni 45% tariifid Hiinas toodetud elektrisõidukite impordile, kirjutas uudisteagentuur Reuters.
Juhtkiri
  • 03.10.24, 06:00
Olge valmis Saksa mootori puterdamiseks
Kogu Euroopa majanduse mootoriks olev Saksamaa ei pruugi lähitulevikus vedada nõnda jõuliselt, nagu me harjunud oleme, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Saated
  • 05.10.24, 09:29
Eesti peab suutma Euroopa rahalaevu vastu võtta
Euroopa Komisjoni järgmise viie aasta üks olulisim eesmärk on taaselustada Euroopa Liidu tööstus. Komisjoni tööstuspoliitika asejuhi Maive Rute sõnul tuleb igal liikmesriigil osata muutustest ka osa saada.
Saated
  • 23.09.24, 10:41
Autoekspert: elektriautode pealetulek on kaotanud hoo
Elektriautod ei tule enam peale nii suure hooga nagu aastaid tagasi, sest esimesed elektriautode fännid on oma ostu ära teinud ja nüüd tuleb veenda järgmisi, ütles autoauhindade ürituse Eesti Autogala korraldaja Raiko Ausmees.
  • ST
Sisuturundus
  • 03.10.24, 12:21
Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro – kõrgeima taseme fotograafia ja šokeerivad tehisintellekti vigurid
Ajalugu kordub: möödunud aasta 26. septembril esitleti Berliinis intrigeerivaid telefone Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro, tänavu, samuti 26. septembril ja samuti Berliinis esitles Xiaomi oma uusimaid telefone Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele