• OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,66
  • OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,66
  • 23.09.15, 16:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Investor Toomas: Volkswagen kaputt või alles klar?

Volkswageni aktsia, mis kukkus nädala kahe esimese päevaga üle 30 protsendi, leidis täna ostuhuvi ja see pani mind mõtlema, mida võivad investorid autohiiglase aktsiast arvata.
Rahvaauto probleemid alles kuhjuvad.
  • Rahvaauto probleemid alles kuhjuvad. Foto: EPA
Esmaspäeval soovitasin investoritel Volkswageni aktsia ostmisega oodata, kuna tol hetkel tundus, et teada on veel liiga vähe detaile antud probleemist ning skandaal alles hakkab lahti rulluma. Probleem on tõesti suur ja kuna skandaali kohta on viimastel päevadel laekunud uusi detaile, lahkan uuesti Volkswageni olukorda.
Hiljuti sain kirja ka väikeinvestor Georgilt, kes noolib Volkswagenit ja otsib praeguse aktsia languse juures võimalust ostmiseks. Tõenäoliselt pole Georgi ainuke, kes on nii mõelnud, sest Volkswagen on aastaid olnud ikooniline kaubamärk.
Volkswagen kaputt?
Tumedad pilved kogunevad Volkswageni kohale ning nüüd küsitakse, kas autofirma säilib sellisel kujul, nagu oleme harjunud seda nägema. Hiljuti seadis MarketWatchi kolumnist Mark Hulbert kahtluse alla, kas Saksa autohiid võib praeguses tormis üldsegi ellu jääda. Hulberti sõnul võivad suured trahvisummad olla alles jäämäe tipp, kuna börs ja investorid võivad ettevõtet armutult karistada. Ja on oht, et Volkswageni turuväärtus kukub veel kõvasti.
Tõenäoliselt ei mõjuta aktsia hinda enam nii palju ka see, mida teeb Volkswageni praegune tegevjuht Winterkorn ehk kas ta astub tagasi või mitte, sest pelgalt juhi lahkumisega Volkswagen oma mainet ei remondi.
Deutsche Welle kirjutas Volkswageni kohta, et tegemist on autoajaloo häbiväärseima libastumisega. Täna koguneb ka Volkswageni nõukogu, kes otsustab, mis Winterkornist edasi saab.
Alles klar?
On asju, mis mulle täna Volkswageni aktsia puhul silma jäid. Arvutiekraanilt aktsia liikumist vaadates nägin, et aktsia kukkus börsipäeva alguses alla 100 euro taset, 95 euroni. Huvitav oli aga see, kui kiiresti aktsiahind sealt põrkas üles 116 euroni. See tähendab põhjast üle 21 protsendi tõusu! Vaadates sellist reaktsiooni, võiks ju arvata, et aktsiat tasub osta siis, kui see läheneb 100 eurole ehk 100 eurot võiks olla põhi.
Samas ei suhtu ma optimistlikult aktsia kiiresse tõusu, sest juurdlused Volkswageni üle on alles alanud, autofirma andis ise kasumihoiatuse ning pole teada, mis karistused või sanktsioonid võiksid ettevõtet veel tabada. Kuigi Morningstar usub, et Volkswageni ei pruugi maksimumtrahvi – 18 miljardit dollarit USAst saada, ei tähenda see, et aktsiahind võiks kiirelt tõusma hakata. Vastupidi, see võib aastateks jääda nõrgemaks, kui on börsi üldine tootlus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele