Kuidas IT abil Eestis transporti nutikamaks muuta?
Saates "Äri ja tehnoloogia" räägime intelligentsetest transpordisüsteemidest: mis need on, mis on Eesti võimalused sel alal, milliste väljakutsetega tuleb nutika liikuvuse juures toime tulla, millised on üleilmsed trendid.
Stuudios avab neid küsimusi Traffesti juht Viljar Nurme, kes on kaheksa aastat ehk algusest peale olnud seotud ITLi juures tegutseva koostöövõrgustikuga ITS Estonia.
Saadet juhib ITuudised.ee juht Indrek Kald.
Kuidas IT abil Eestis transporti nutikamaks muuta?
Pea seitse aastat mobiilseid huviringe pakkunud Merkuur on inseneeria- ja tehnoloogiateadmisi jaganud nüüdseks kokku umbes 40 000 noorele. Tegevuse eesmärk on pakkuda juba alg- või põhikoolis võimalikult palju valikuid ja teadmisi, mis ühel hetkel aitaksid õigemaid karjääriotsuseid teha. See on tegevus, mis ühtlasi peaks aitama lahendada pikalt räägitud inseneride puuduse ja järelkasvu probleemi ning suunama noori rohkem tehnoloogia poole.
Elektrilisele transpordile ülemineku peamine proovikivi seisneb Eesti riigi puudulikus visioonis, kirjutab elektrikaubikuid kasutava kullerfirma DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss vastukajana intervjuule Renault’ tippjuhiga.
Idufirma Eurora asutaja Marko Lastik käis välja mõtte oma eelmine ettevõte põhja lasta ning kolida seal tehtud IT-arendus tulevasse Eurorasse, selgub asjaosaliste kirjavahetusest.
Euroopa Liidu direktiivi järgi peavad kõik liikmesriigid arendama rakenduse, kuhu saab lisada isikut tõendavaid dokumente. IT-firma Cybernetica juhi Oliver Väärtnõu sõnul oleks Eestil võimalus näidata selles eeskuju.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”