Minu kaks aastat iduinvestorina: suurem osa rahast on läinud
Ma olen nüüdseks olnud kaks aastat ingelinvestor! Hip-hip-hurraa! Sellega on hea aeg vaadata, kuidas läheb mu iduinvesteeringutel, millega olen seni kaotanud kaks kolmandikku oma sissepandud rahast.
Bikeepi rattaparklaid näen ma aina rohkem ka Tallinna linnapildis ning äri tundub neil minevat hästi. Miskipärast on mu investeering aga sellest hoolimata kaotanud 60% oma väärtusest. Ehk on see aga hoopis ostukoht? Foto: Andras Kralla
2020. aasta lõpus sai minust ingel, äriingel. Nimelt liitusin ma Eesti äriingleid koondava EstBANiga. Sealtmaalt alates olen ma teinud ka kaks iduinvesteeringut Ampleri ja Bikeepi näol. Kuigi suure osa oma rahast olen ma tänaseks kaotanud, näitavad ettevõtted ise viisakaid tulemusi, mis võiksid kutsuda healt hinnatasemelt uut raha sisse panema.
Funderbeami ärimudelite muutused on nii sagedased, et tõtt-öelda ei saa ma üldse enam aru, millega nad tegelevad või mis näiteks kolme aasta pärast võiks saada. Olen segaduses.
Idumajandus on seni olnud tänavu üks kriisikindlamaid ja rohkem majanduskasvu panustanud sektoreid. Ometi on valdkond saanud varaklassidest kõige rohkem investorite käest tümitada ja hinnatasemed on kõige rohkem alla tulnud. Nii ka Funderbeamis.
Aasta algusest on Funderbeami indeks kukkunud 24,3 protsenti, jäädes alla nii suurematele indeksitele kui ka minu portfellile. Kukkuval turul on aga igati loogiline, et riskantsemad investeeringud saavad pihta kõige tugevamini.
Ameerika Ühendriikide turul aktiivselt tegutsev rattaparklate looja Bikeep tunnetab samuti hinnatõuse, kuid saab selle kergelt edasi kanda klientidele, tunnistas ettevõtte asutaja ja juht Kristjan Lind.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.